4-timer   08/10/03

Toyota'en holdt
Vi havede fået kikket Toyota'en igennem fra A-Z, og til vores store skræk, havde vi fundet ud af at støddæmperne faktisk var meget trætte, men hvad gør man lige sådan en onsdag aften - !2 dage før løbet!!

Vi besluttede os til at køre med dem som de var, og krydse finger for at de ikke blev mere utætte!!

Vi viste jo godt at det måske ikke lige var en podie plads vi skulle stile efter!!, Toyota'en var faktisk den bil, ud af de ca. 40 der var meldt til start, der havde færreste HK.

Ejnar Rosenhøj have fået Kenneth Peters med som anden kører!! Kenneth er normalt fast mekaniker for Dennis Barth, Kenneth har kun kørt en enkelt løb før, så der var vist lidt sommerfugle i maven.


(Foto: Motorsporten.dk)

Til den frie træning var der stadig tørvejr, og bilen kørte faktisk ok, man kunne dog godt mærke at dæmperne ikke var 100%, men det gik, så det blev til en 11. plads i den frie træning, med en tid på 1:14,8, - den bedste tid vi tidligere har kørt på Padborg Park var 1:12,6, Men her var det vi også 15 Grader varme.

Vi havde talt meget om hvordan vi skulle fylde benzin på Toyota'en, løsningen blev en tragt monteret med en slange, som blev spændt faste, ved hjælp af en elastikstrop!!!
Så nu var det spændende om det fungerede i alt panikken under løbet.

Til tidtagning gik det også meget godt, ingen problemer med vognen, og med en start plads generalt som 24.

Så nærmede tiden sig for starten på 4 timers løbet, vi må jo nok erkende at nerverne kom lidt frem, kunne bilen holde og hvordan ville det gå med pitstop/tankning?

Vi rullede ud, og kørte frem til bås 24, medens vi holdte og gjorde klar, rullede flere DTC biler forbi, det lød faktisk helt som tordenvejr inde i den lille Toyota.

Så gik starten - stille og roligt i forhold til det vi plejer i vores lille Yokohama klasse, men bilerne skal jo også holde mere end 11 omgange!

Den første halve time køre Ejnar, det går meget stabilt, og vi køre ud til vores første pitstop. Bilen får et hurtigt check, føreskift, og så ud igen.

Vi ligger mellem 15 og 18 på skærmen kan vi se, helt ok - men de sorte skyer kommer tætter på!

Kenneth kommer ind til pitstop 2, bilen køre bare fint, men vi kan ikke følge med BMW'erne.

Så er det Ejnar der igen er i sædet, vi ligger stadig i top 20, vores omgangstider ligger omkring 1:17, men det må man jo nok regne med, der er jo lidt trafik på banen, efter ca. en halv time kalder service folkene ham ud til benzin/service, nu er det spændende om vores patentet virker!
Og minsanten om det ikke bare virker, ca. 2 min. for 20 L benzin - fint - og så over til lidt service.

Efter pitstop 3, kan vi ikke forstå at der kun står 2 stop på skærmen! ,og vi må en tur til dommeren og høre af hvad der er gået galt.
ØV!! - første pitstop har kun varet 4:40, og det skulle være på 6 minutter, så det giver lige et ekstra pitstop i straf!
Surt!
Vi kalder Kenneth ud, vi kan lige så godt få det overstået, men det tæller hurtigt ned i rækkerne, vi ligger nu som 20'er!!


(Foto: Motorsporten.dk)

Og så begynder det ellers at regne over Padborg Park, vi diskutere meget om der skal sættes regnvejrsdæk på, eller vi bare skal liste rundt, vi bliver enig om det sidste, og det var vist også godt, det var faktisk kun byger der kom, så banen tørede hurtigt op!!

Resten af løbet gik også smertefrit, bilens støddæmper virkede lidt endnu, og på den sidste halve time var banen helt tør igen, og vores omgangstider var nede på 1:15, så det ender med at vi får Toyota'en ind på en 19 plads generelt, en placering vi er godt tilfredse med, det kunne nok havde blevet til en top 15, hvis vi ikke havde fået et ekstra pitstop, men pyt, vi har fået meget erfaring, både med banen og bilen!

Så med disse ord vil Team Give Dækcenter sige tak for dette år, vi ses næste år, og vi kommer med Toyota'en igen, til 'fit for figth' i den lille Yokohama Cup klasse.

Og sidst, men ikke mindst, et stor tillykke til Steffen Larsen med DM.

Team Give Dækcenter


Læs mere om:
  • 05/10/03 - Padborg Park - 4-timer

  •  
    Reklamer

    Yokohama Advan dæk


    H.I. Auto


    Bruno Hansen Motorsport