Årets Le Mans blev det hidtil mest sete på TV 2. Siden 1990 har kanalen vist 24-timers-klassikeren en halv snes gange, men aldrig med så stor bevågenhed som i de sidste, afgørende timer i 2004. "I vores branche taler vi om 'share', hvilket oversat vil sige den andel af vores målgruppe, der på et givent tidspunkt følger den samme udsendelse. Le Mans trak i den sidste, hektiske time en share på 67 procent, hvilket omregnet vil sige, at to ud af tre seere i vores kerne-målgruppe, nemlig de 21- til 50-årige, fulgte Tom Kristensens chancer for den sjette sejr. Det er et imponerende flot tal, hvor vi skal op i en dansk EM-landskamp for at finde bedre. Jeg mener, at en god landskamp kan trække en share lige over de 80 procent, så for en motorsports-begivenhed er tallene exceptionelle," oplyser redaktør Michael Hansen fra TV 2. TomKristensen.com Nils Finderup Læs mere om: 13/06/04 - Le Mans - Le Mans |