Så kom der en Peugeot 106'er mere i klassen Team Give Dækcenter og Ejner Rosenhøj har skiftet den ellers meget stabile Toyota Corolla ud med en Peugeot 106 GTI. Vi valgte at tage springet med vogn skift, lidt før afslutningen på året, mest for at lære den nye bil lidt bedre at kende og evt. finde ud af, hvad vi skulle arbejde med i vinterens løb.
Vi regnet med at vi skulle prøve den til "Yokohama bilsalgs dagen" men sådan skulle det ikke være.
Kl. 6:00 lørdag morgen over morgen kaffen, kom vi til at kikke ud på servicevognen og traileren, og sgu f..... om ikke den lille 106'er var væk, vi var alle målløse, den var bare blevet bakket ned af trailer og væk. MEGET SURT..
Vi ringede straks til politiet, men der var jo ikke nummerplader eller nogle andre kendetegn på bilen, så de mente at den nok var over alle bjerge.
Men heldigvis blev den fundet 8 km fra Give i hel stand, godt nok med ødelagt gearkasse, det var jo billig sluppet, vi havde troet det værste.
Så en prøvetur i den ny bil blev ikke til noget, vi blev istedet kastet direkte ind i anden sidste løbs weekend på Padborg Park.
(Foto: Motorsporten.dk)
Meget spændte rullede vi ud til træning på Padborg Park. Men vi måtte jo nok se i øjene at man ikke bare lige hopper ind i en ny racer og sætter ny bane rekord, der er meget, der skal læres. Det sås meget tydeligt på omgangstiderne og så måtte vi køre i depot på et næsten flat dæk.
Tidtagning 1:
Der var monteret nye dæk på 106'eren, så nu skulle den være klar. De første 4-5 omgange gik det også fint, men så begyndte den igen at "rulle" på forhjulene, og igen var det et flat dæk - øv øv, Gunnar Aaskov havde ikke skiftet ventilen, da han havde sat nye dæk på så luften sivede lige så stille ud - surt for dækmanden.
Vi måtte nøjes med en 14. plads.
Tidtagning 2:
Nu skulle det hele være ok, og jo nu begyndte den da at køre meget fornuftigt, men der var stadig problemer med at komme ind i en god rytme med den nye bil.
Vi kom ind som nr. 12.
Heat 1:
Ja, så fik vi da set feltet bagfra, men 106'eren er en hurtigere starter end Toyota'en, så vi kommer godt fra start og rykker et par pladser. Men ved starten er der en del tumult, så vi rykker lidt tilbage igen. Vi prøver at hænge på Dennis Barth og det går rimeligt, men efter 6 omgange har vi nok presset dækkene for meget, for de "ruller" meget.
Heat 2:
Vi har startplacering 12 og får igen en god start, vi hænger rimeligt på feltet, vores bedste omgangstid i dette heat er 1:12,487 sek.. Bilen kører godt, nu er det kun 'de der 40 cm fra rattet' det er galt med.
Vi kan køre den lille 106'er ind på en 7. plads, men der er langt op til de gode omgangstider, så der er kun en vej frem, opsætning, træning, træning og træning..
Team Give Dækcenter
PS: Jo jo..bilen skal nok blive malet og få reklamer på, men først efter sidste løb. Læs mere om: Ejnar RosenhøjTeam Give Dækcenter19/09/04 - Padborg Park - Yokohama Cup - DASU mesterskab |