Danish Touringcar Challenge   08/10/04

Skraldebang og slut for i år!
Så blev årets DTC sæson afsluttet og mesterskabet afgjort
Casper Elgaard vandt foran Lundgaard og fra Team ZULU Racing skal der lyde et stort tillykke med mesterskabet til Casper samtidig skal der også siges tillykke til Henrik Lundgaard med andenpladsen, det skulle ha' været førstepladsen, men de højere magter ville det åbenbart anderledes.

Weekendens afsluttende DM finale på Jyllands-Ringen blev både et højdepunkt og en skuffelse. Højdepunktet kom med kvalifikationen til Super pole og placeringen som nummer ti på start gridden. Skuffelsen var at vi ikke kom igennem finale løbet, bare ærgerligt at Magnussen ikke havde nogen bremser! Heldigvis kom hverken Jørgen eller Jan noget til ved det voldsomme sammenstød.

I dagene op til weekendens afdeling viste efteråret sig jo fra sin smukke side, men lørdagen var en våd affære. Fra det øjeblik vi trillede ud af teltet i ryttergården og de første regndråber ramte os stod det ned i stænger og både træningen og tidtagningen blev afviklet under meget våde forhold, dog blev det lidt bedre hen imod slutningen af tidtagningen, hvor de fleste da også fik sat deres bedste tider.


(Foto: Motorsporten.dk)

Jørgen har altid påstået at han kører hurtigt i regnvejr og nu kan vi jo ikke andet end give manden ret. For første gang kvalificerede vi os til søndagens super pole, med 10. bedste tid kilede Jørgen sig ind imellem de to andre Toyota'er i årets DTC felt.

Søndag morgen så vejret meget bedre ud og vi kunne tage regnvejrsdækkene af til Super pole. Jørgen skulle ud som femte mand efter Edman, som netop havde sat bedste tid og nu skulle Jørgen for første gang prøve at sætte en tid alene på banen, man må sige at han gjorde det fremragende, med en tid på 1.13,075 min. kørte Jørgen ca. 6/10 af et sekund hurtigere end hans hidtil bedste omgangstid, mere end godkendt og 1/1000 hurtigere end Casper Elgaard . Tiden rakte til en startplacering som nummer ni, virkelig flot af Jørgen.

I løbet af weekenden opdagede vi at benzintrykket på bilen var lidt for ujævnt, faktisk så faldt det hver gang Jørgen gik hårdt på gassen og inden vi kørte ud til prefinalen blev der arbejdet intenst med at finde årsagen til fejlen, det lykkedes, men vi kunne desværre ikke andet end lette problemet lidt. Så det var med lidt bange anelser vi gjorde klar til start.


(Foto: Motorsporten.dk)

Selve løbet gik som forventet, vi var godt klar over at en del af de bagved startende ville komme meget hurtigt op gennem rækkerne, og endnu engang var det imponerende at se hvor hurtigt Casper Elgaard kommer ud af starthullerne. Igennem løbet har Jørgen en tæt kamp med Jesper Sylvest, som kæmper for at ende på den samlede 3. plads i privat cuppen, men Jørgen formår, på trods af problemerne med benzintrykket, gennem samtlige omgange at holde Peugeot køreren bag sig og i mål er Jørgen nummer to i DTC Cuppen og samlet nummer ni. Finalen skal han altså starte fra sammen position som i prefinalen.

I finalen bliver Jørgen på vej ud på 3. omgang kørt af banen af Jan Magnussen, der meget hurtigt er på vej op igennem feltet efter hans udelukkelse fra prefinalen(sammenstød med Edman), desværre for både Jan og Jørgen eksploderer bremseskiven i Jans højre forhjul og hans bremsefod går bare til bunds da han træder på pedalen. Resultatet bliver et meget voldsomt sammenstød som sender begge biler ud af løbet.


(Foto: Jan Kaiser)

Efterfølgende er Jans bil ca. en halv meter kortere mens vores Toyota har fået en mega bule i højre fordør, buret er sprunget og fronten trykket godt ind efter sammenstødet med dækmuren for enden af langsiden. En lidt trist afslutning på sæsonen, men heldigvis er hverken Jørgen eller Jan kommet noget til.


(Foto: Motorsporten.dk)

Vores egen sæson kan deles op i to perioder. Før og efter Toyota. I den første periode med den gamle Nissan Primera var vi i evig kamp for at blive klar til løbsdagene, motorer blev bygget i en lind strøm uden at vi fik kørt ret mange kilometer i bilen. Forhåbentlig får Klosterman noget mere fornøjelse af bilen end vi gjorde. I den anden periode begyndte tingen at hænge sammen og vi fik også de placeringer er hele tiden har været teamets målsætning og her må vi fremhæve sejren i privat cuppen på Knutstorp og deltagelsen i super pole ved DM finalen som årets to højdepunkter.
Samlet har vi vel haft en rigtig god sæson og vi har udfyldt de målsætninger vi satte os før sæsonen, og at vi ikke kom helt op og slås om top tre i privat cuppen, tjah det vælger vi at tilskrive de to første afdelinger i Primeraen.
Samlet set er vi godt tilfredse med sæsonen, vi har opfyldt de mål vi satte os i april/maj måned, podieplaceringer i DTC cuppen, deltagelse i super pole og kæmpe med i toppen af den samlede DTC cup.

Her til sidst vil jeg gerne på hele teamets vegne sige tak til sponsorer og gæster for en god sæson, et godt samarbejde og nogle gode stunder rundt om på diverse racerbaner, det har været en stor fornøjelse med gæster i teltet og vi håber at se mange af jer igen til næste år.

Tak for i år!

Team ZULU Racing


Læs mere om:
  • 03/10/04 - Jyllandsringen - DTC weekend

  •  
    Reklamer

    H.I. Auto


    Bruno Hansen Motorsport


    Yokohama Advan dæk