Danish Touringcar Challenge   07/02/05

Watts Volvo
Spændingen er udløst!
Efter længere tids venten blev det i dag afsløret hvem der skal sidde bag rattet af Volvo'en i DTC 2005 - det bliver Jason Watt som afløser Pontus Mörth hos Volvo Motorsport Danmark.

Volvo forhandleren i Hillerød var i dag vært da Volvo Motorsport Danmark annoncerede deres nye chauffør på 2005 sæsonens DTC bil. Der var store smil på læberne hos Henrik Hangaard, Kent Bo Steffensen og Jason Watts da det blev fortalt at kontrakten faktisk først i dag ville blive underskrevet under pressemødet.


Teamchef Kent Bo Steffensen og Jason Watt underskrev i dag kontrakt for 2005 sæsonen, hvor Jason nu har sikret sig pladsen i teamets Volvo S60 racer.
(Foto: Motorsporten.dk)

Team chef Kent Bo Steffensen fortalte at en af grundene til at annonceringen har taget så lang tid, er at man har været nød til at få økonomien på plads hvilket Jason har været behjælpelig med. Nye sponsorere i bilsportens superliga er Bauhaus og Hertz. Derudover vil Volvo's trofaste sponsorere forsætte samarbejdet med det svenske mærke.

Volvo'en vil skifte udseende i år. Grunden er at der i Sverige er sket forskellige ændringer og at man derfor vil følge denne udvikling i Danmark.

Hvad er så forventningerne til 2005 sæsonen?
Det kommer an på hvem man spørger i teamet. Jason er temmelig sikker på at der er et mesterskab i sigte, mens teamchefen er lidt mere forsigtig og satser på en top 3 placering for som han siger:
"En kører vil jo helst komme først, men det er en teamschefs opgave at tænke på point, og derfor vil vi også være tilfreds med en anden plads i heatet."

Jason Watt er dog mere optimistisk:
"Jeg tror jeg vil kunne give Volvo sin første podium plads."
Bag denne udmelding gemmer sig det faktum, at Volvo'en hele sidste sæson faktisk kørte med en 2003 motor. Teamet er blevet en lovet opdateret 2005 motor, og derfor springer 2004 versionen over.


(Foto: Motorsporten.dk)

Jason ser andre fordele i bilen:
"Ud over at der bliver flere HK at arbejde med, har jeg lagt mærke til at bilen ser meget rolig ud når den kører, hvilket jeg tror er en stor fordel.".
Den eneste ulempe Jason kunne se var:
"Hvis bilen får så mange heste kræfter at chaufføren får hold i nakken på grund af kræfterne" - som han så humoristisk udtrykte det.

Teamet er klar over at der er vil være hård konkurrence, da alle teams vil opdatere deres biler men både Kent Bo Steffensen og Jason Watt er enige om at Toyota, BMW og SEAT sammen med Peugeot vil være store konkurrenter. På trods at konkurrencen, satser teamet stadig på en top 3 placering i dette års DTC mesterskab.

Selch


Læs mere om:
  • Jason Watt

  •  
    Reklamer

    Yokohama Advan dæk


    Bruno Hansen Motorsport


    H.I. Auto