Danish Touringcar Challenge   18/01/01

Casper Elgaard skriver kontrakt med Team Brask
Den unge århusianer skal være teamets spydspids i dette års DTC-opgør.
Team Brask har i de seneste uger kørt sig mere og mere i stilling til, at det bliver ét af de teams, der i år kan vinde Dansk Touringcar Challenge. Det dansk-engelske team har oprustet kraftigt ved bl.a. at indrette en ny racer work shop i Dana Fords gamle lokaler i København, og senest har man styrket sin organisation ved at ansætte manden bag Saxo Cuppen, Jan Lundberg, som teamchef, mens Jørgen Nielsen og Kurt Thiim er blevet henholdsvis teknisk ansvarlig og testkører.

I dag er de sidste brikker i teamets line up så faldet på plads, efter at man har indgået en aftale med én af de professionelle kørere i DTC, Casper Elgaard, Århus. De tre øvrige kørere i Team Brask bliver Carsten Leveau, København, og Gunnar Kristensen, Klampenborg, der er gengangere fra 2000, samt Kent Bo Lauridsen, Hørning, der dermed et tilbage i en DTC-Peugeot.

"Forhandlingerne med Team Brask har stået på i to-tre uger," fortæller Casper Elgaard, som sidste år kørte for Renault Motorsport Danmark i DTC, mens han imponerede i en række starter for Team Den Blå Avis i Sports-Racing World Cuppen.

"Muligheden for at komme til at køre for Team Brask var noget nyt, der pludselig kom ind i billedet til den kommende sæson, og så startede forhandlingerne. De er nu endelig faldet på plads i dag, og Team Brask har lovet, at det er mig, som de vil satse på at få frem i mesterskabet, så det er en rigtig god aftale."

Det er planen, at Casper Elgaard skal køre den ene af teams tre Peugeot 306 GTI-modeller, mens en nybygget Peugeot 406 Coupé mage til Pierre Legarths racer er tiltænkt Carsten Leveau, som ved flere lejligheder overraskede i 2000.

"Det kan da godt være, at jeg får lejlighed til at prøve 406eren og se, om den er hurtigere, men jeg har det helt fint med at skulle køre en 306er," fastslår den unge århusianer. "Det er jo faktisk den model, som har vundet DTC i de sidste to år med Jesper Sylvest og Michael Carlsen, så vi ved, at den duer. Samtidig er Team Brask nok det bedste team i DTC lige nu, når man kikker på alle de ting, de har gjort med hensyn til investeringer og ansættelser. På alle deres pladser har de faktisk de bedste mennesker, man kunne placerere herhjemmefra, og det er derfor det stærkeste team, jeg kan se i DTC. Og så har de midlerne, der skal til."

Der er specielt to personer, som Casper Elgaard glæder sig til at skulle samarbejde med. Den ene er testkøreren Kurt Thiim, der kan tilføre teamet masser af viden og erfaring fra sine mange år i standardvognsracing. Den anden er teamchef Jan Lundberg, hvis far John Lundberg jo har haft et mangeårigt samarbejde med Caspers far, Peter Elgaard, omkring arrangementerne på Jyllands-Ringen.

"Ja, det er lidt pudsigt," siger Casper, "men jeg glæder mig faktisk meget til at skulle arbejde sammen med Jan. Han er en utrolig dygtig mand, der har præsteret meget med Saxo Cuppen, og han skal nok få styr på Team Brask."

Med Team Brask-aftalen er 2001-programmet så småt begyndt at falde på plads for Casper Elgaard, der fredag forventer at få svar på, om han kommer ud at køre Le Mans og VM-serien for sportsvogne. "Jeg ved, at jeg med Team Brask kan kæmpe om topplaceringerne i DTC, men det er trods alt stadig lidt større at komme ud at komme at køre Le Mans, og det ville være skønt, hvis det også kunne falde på plads," slutter unge Elgaard.


Læs mere om:
  • Casper Elgaard

  •  
    Reklamer

    Bruno Hansen Motorsport


    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk