Danish Touringcar Challenge   29/10/05

Jesper Sylvest kører BMW i næste års DTC
Sylvest Motorsport kunne på den store biludstilling i Messecenter Herning, Biler For Alle, bogstavelig talt løfte sløret for en stor motorsportsnyhed. Foran snurrende TV-kameraer og med masser af spotlights i loftet kunne Jesper Sylvest fjerne et sølvgråt dækken, der siden udstillingens start havde dækket en bil i Hal J1.

Da dæknet var fjernet, åbenbarede der sig en BMW 320i dekoreret i teamets velkendte blå farver og med hovedsponsoren Becher-Madsen Services logo som et fremtrædende element.


(Foto: Sylvest Motorsport)

"Med det bilen har vist i 2005 mener jeg, at det er helt realistisk, at jeg skal vinde privat cuppen. Og så håber jeg da, at jeg kommer på podiet en gang eller to i løbet af sæsonen i det generelle mesterskab," fortalte Jesper Sylvest efter afsløringen.

Det er en sand vinderbil, Sylvest Motorsport har fået fingrene i. Det er den bil, som Casper Elgaard vandt DTC-serien med i den forgangne sæson, og inden da havde den to gange vundet privatkørernes klasse i EM-serien takket været Duncan Huisman og Tom Coronel. Men egentlig var det ikke den bil, Jesper Sylvest havde kik på, da sæsonen var sluttet.

"Jeg var interesseret i at købe en af Sturup Raceways biler, som jeg faktisk var ude at prøve, og den var jeg meget positivt overrasket over, da den kørte godt," fortæller Jesper Sylvest. "Vi talte frem og tilbage om priser, og så talte jeg med John Nielsen fra Essex, der kunne fortælle, at de havde solgt alle deres biler på nær Caspers, som ikke skulle sælges. Men inden vi var færdige, havde han fået slynget en pris ud til mig. Så tog jeg en kontakt til min hovedsponsor, og det gik så stærkt, at de allerede dagen efter havde sikret grundlaget til, at jeg kunne købe bilen."

Der er ingen tvivl om, at Jesper Sylvest er glad for sin nye racerbil. Hans smil var et af de største på biludstillingen i Herning. Men selv om han nu ved, hvad han skal køre med i næste års DTC, så ligger der stadig en del arbejde forude.

"Nu skal vi have fundet de sponsorer og samarbejdspartnere, der kan hjælpe os med driftbudgettet, og sponsorjagten er noget af det, jeg skal koncentrere mig om her i vinteren. Men nu hvor vi har bilen på plads har vi også den fordel, at vi tidligt kan komme ud at teste og forberede os til næste år. Det prøvede jeg slet ikke sidste år," siger Jesper Sylvest.

Sammen med sit team er Jesper Sylvest også godt klar over, at den nye bil stiller øgede forventninger til resultater.

"Realistisk set skal vi gerne ende i den bedre end af mesterskabet. Vi skulle ikke gerne slutte dårligere end mellem de otte første i mesterskabet," siger han. "Det der er godt for mig er, at de linier jeg har kørt med en forhjulstrækker ligger godt med en baghjulstrækker. Jeg kører meget snævert på svingene, og det er sådan, en BMW skal køres, og derfor tror jeg, at det er optimalt for mig. Jeg ved godt, at der ikke er nogen undskyldninger, hvis dette ikke virker. Så hedder det fejl 40. Selvtilliden fejler i hvert fald ikke noget, og mine konkurrenter ved også godt, hvad jeg står for, og at jeg bliver halvfarlig i sådan en bil."

Sylvest Motorsport


Læs mere om:
  • Jesper Sylvest

  •  
    Reklamer

    Yokohama Advan dæk


    H.I. Auto


    Bruno Hansen Motorsport