Netop i dette øjeblik skydes Warm up'en igang på Le Mans. Det er nu teamenes sidst chance for at finpudse setup og checke alle reperationer der måtte være foretaget siden kvalifikationerne. De har her 45 minutter til rådighed. Nogle vil sikker forsøge at sætte en fantom tid, for at psyke konkurrenterne, mens andere måske vælger at holde lidt igen, for ikke at vise alt hvad de har i racerne nu hvor de er i racetrim.
Efter 15 minutter er det Courage Competition (13) der har lagt sig i front med tiden 3:40,090, 1,628 sekund efter dem ligger Pescarolo Sport (17) og yderligere et par tiendedele sekund derefter Audi'en med nummer 8 på siden.
Hurtigste 'dansker' i øjeblikket er Lister Storm Racing på 6. pladsen, her er det Nicolas Kiesa der har sat tiden.
Kun 16 ud af de 50 biler har indtil nu sat en tid, og de førende biler.
LMP1: Courage Competition (nr. 16)
LMP2: Chamberlain Synergy (nr. 39)
GT1: Alphand Aventures (nr. 72)
GT2: Team LNT (nr. 81)
Der er nu ved at være trængsel på banen, næsten hele feltet er ude nu.
20 minutter inde i warm up'en sætter Jan Magnussen tiden 4:09,543, hvilket placere hans Corvette (64) på 23. pladsen.
Samtidig kører Team Essex / Zytek teamet tiden 3:46,156, hvilket placere dem på 6. pladsen, tiden er sat af Philip Andersen.
Oppe foran i feltet har Audi (8) skruet op for tempoet i dieselraceren, deres tid er nu 3:33,946, dermed er de 5,232 sekund foran Pescarolo Sport (16) der nu er på 2. pladsen.
Tiderne efter 30 minutter:
|
Plac. | # | Team | Klasse | Tid | Diff. |
|
1 | 8 | Audi Sport Team Joest | LMP1 | 3:33.946 | |
2 | 16 | Pescarolo Sport | LMP1 | 3:39.178 | 5.232 |
3 | 13 | Courage Competition | LMP1 | 3:40.090 | 6.144 |
|
4 | 9 | Creation Autosportif | LMP1 | 3:41.439 | 7.493 |
5 | 17 | Pescarolo Sport | LMP1 | 3:41.718 | 7.772 |
6 | 2 | Zytek Engineering | LMP1 | 3:46.156 | 12.210 |
|
7 | 12 | Courage Competition | LMP1 | 3:48.179 | 14.233 |
8 | 5 | Swiss Spirit | LMP1 | 3:49.489 | 15.543 |
9 | 33 | Intersport Racing | LMP2 | 3:50.234 | 16.288 |
|
10 | 14 | Racing for Holland | LMP1 | 3:51.364 | 17.418 |
11 | 6 | Lister Storm Racing | LMP1 | 3:53.969 | 20.023 |
12 | 39 | Chamberlain Synergy | LMP2 | 3:54.293 | 20.347 |
|
13 | 007 | Aston Martin Racing | LMGT1 | 3:54.962 | 21.016 |
14 | 009 | Aston Martin Racing | LMGT1 | 3:55.686 | 21.740 |
15 | 22 | Rollcentre Racing | LMP2 | 3:58.031 | 24.085 |
|
16 | 36 | Paul Belmondo Racing | LMP2 | 3:58.070 | 24.124 |
17 | 66 | ACEMCO Motorsports | LMGT1 | 3:59.320 | 25.374 |
18 | 62 | Russian Age Racing | LMGT1 | 4:00.130 | 26.184 |
|
19 | 25 | RML | LMP2 | 4:02.536 | 28.590 |
20 | 63 | Corvette Racing | LMGT1 | 4:02.865 | 28.919 |
21 | 69 | BMS Scuderia Italia | LMGT1 | 4:04.487 | 30.541 |
|
22 | 53 | Jloc Isao Noritake | LMGT1 | 4:05.895 | 31.949 |
23 | 24 | Binnie Motorsports | LMP2 | 4:07.753 | 33.807 |
24 | 50 | Larbre Competition | LMGT1 | 4:08.887 | 34.941 |
|
25 | 19 | Chamberlain Synergy | LMP1 | 4:09.178 | 35.232 |
26 | 64 | Corvette Racing | LMGT1 | 4:09.543 | 35.597 |
27 | 72 | Alphand Aventures | LMGT1 | 4:11.183 | 37.237 |
|
28 | 37 | Paul Belmondo Racing | LMP2 | 4:11.389 | 37.443 |
29 | 087 | Scuderia Ecosse | LMGT2 | 4:11.453 | 37.507 |
30 | 83 | Seikel Motorsports | LMGT2 | 4:12.579 | 38.633 |
|
31 | 77 | Multimatic Panoz M.S. | LMGT2 | 4:13.279 | 39.333 |
32 | 81 | Team LNT | LMGT2 | 4:13.803 | 39.857 |
33 | 30 | Welter Gerard | LMP2 | 4:14.179 | 40.233 |
|
34 | 93 | Team Taisan Advan | LMGT2 | 4:15.742 | 41.796 |
35 | 85 | Spyker Squadron | LMGT2 | 4:15.921 | 41.975 |
36 | 27 | Miracle Motorsports | LMP2 | 4:17.998 | 44.052 |
|
37 | 90 | White Lightning Racing | LMGT2 | 4:20.203 | 46.257 |
38 | 32 | Barazi Epsilon | LMP2 | 4:20.804 | 46.858 |
39 | 80 | Flying Lizard Motorsports | LMGT2 | 4:21.230 | 47.284 |
|
40 | 86 | Spyker Squadron | LMGT2 | 4:24.711 | 50.765 |
41 | 76 | IMSA Perf. Matmut | LMGT2 | 4:25.052 | 51.106 |
42 | 61 | Russian Age Racing | LMGT1 | 4:27.140 | 53.194 |
|
43 | 98 | Del Bello Noel | LMGT2 | 4:28.233 | 54.287 |
44 | 73 | Ice Pol Racing Team | LMGT2 | 4:33.849 | 59.903 |
45 | 35 | G-Force Racing | LMP2 | 5:25.826 | 1:51.880 |
|
46 | 91 | T2M Motorsport | LMGT2 | 5:35.025 | 2:01.079 |
47 | 67 | Convers Menx Team | LMGT1 | 8:16.646 | 4:42.700 |
48 | 7 | Audi Sport Team Joest | LMP1 | 8:34.735 | 5:00.789 |
|
Som det kan ses ovenfor så har alle 50 deltagende team fået sat en tid, dermed er dagens felt komplet til 24-timersløbet der starter klokken 17:00.
Tom K's Audi (7) holder i pitten, de er nu de langsommeste, med tiden 8:34,735.
Sammen med Pierre Bruneau (20) og Convers Menx Team (67) er de ene om ikke at have sat en konkurrencedygtig tid.
Audi nummer 7 i pitten. (Foto: Claude Foubert - www.endurance-info.com)
Med 10 minutter tilbage sætter de to Pescarolo Sport racere sig på 2. og 3. pladserne, samtidig med at de haler godt ind på den førende Audi (8).
Pescarolo Sport nummer 17 og 16 er henholdsvis 2,408 samt 5,232 sekunder fra Audi'en på 1. pladsen.
Da vi nærmer os 5 minutter til 'lukketid' kører Jens Reno Møller Lister Storm raceren (6) op på 6. pladsen, tiden er 3,47,789, han er dermed 13,843 sekunder fra Audi nummer 8.
Pescarolo Sport (16) med Collard ved rattet, er med tiden 3:34,541 nu kun 0,595 sekund fra den førende bil Audi (8).
Med få minutter tilbage sætter Corvette (64), Jan Magnussens bil, med Gavin ved rattet tiden 3:53,914, det placere dem på 16. pladsen generelt og på 1. pladsen i GT1 klassen.
Audi'en med nummer 8 på siden var hurtigst i warm up'en. (Foto: Claude Foubert - www.endurance-info.com)
Sluttiderne fra Le Mans warm up:
|
Plac. | # | Team | Klasse | Tid | Diff. |
|
1 | 8 | Audi Sport Team Joest | LMP1 | 3:33.946 | |
2 | 16 | Pescarolo Sport | LMP1 | 3:34.541 | 0.595 |
3 | 17 | Pescarolo Sport | LMP1 | 3:36.354 | 2.408 |
|
4 | 13 | Courage Competition | LMP1 | 3:40.090 | 6.144 |
5 | 9 | Creation Autosportif | LMP1 | 3:41.439 | 7.493 |
6 | 22 | Rollcentre Racing | LMP2 | 3:46.066 | 12.120 |
|
7 | 2 | Zytek Engineering | LMP1 | 3:46.156 | 12.210 |
8 | 25 | RML | LMP2 | 3:47.410 | 13.464 |
9 | 6 | Lister Storm Racing | LMP1 | 3:47.789 | 13.843 |
|
10 | 12 | Courage Competition | LMP1 | 3:48.179 | 14.233 |
11 | 39 | Chamberlain Synergy | LMP2 | 3:49.208 | 15.262 |
12 | 5 | Swiss Spirit | LMP1 | 3:49.489 | 15.543 |
|
13 | 33 | Intersport Racing | LMP2 | 3:50.234 | 16.288 |
14 | 14 | Racing for Holland | LMP1 | 3:51.364 | 17.418 |
15 | 27 | Miracle Motorsports | LMP2 | 3:51.814 | 17.868 |
|
16 | 64 | Corvette Racing | LMGT1 | 3:53.914 | 19.968 |
17 | 009 | Aston Martin Racing | LMGT1 | 3:54.752 | 20.806 |
18 | 63 | Corvette Racing | LMGT1 | 3:54.953 | 21.007 |
|
19 | 007 | Aston Martin Racing | LMGT1 | 3:54.962 | 21.016 |
20 | 20 | Pierre Bruneau | LMP2 | 3:55.015 | 21.069 |
21 | 36 | Paul Belmondo Racing | LMP2 | 3:55.712 | 21.766 |
|
22 | 69 | BMS Scuderia Italia | LMGT1 | 3:57.469 | 23.523 |
23 | 35 | G-Force Racing | LMP2 | 3:58.517 | 24.571 |
24 | 24 | Binnie Motorsports | LMP2 | 3:59.000 | 25.054 |
|
25 | 66 | ACEMCO Motorsports | LMGT1 | 3:59.320 | 25.374 |
26 | 62 | Russian Age Racing | LMGT1 | 4:00.130 | 26.184 |
27 | 32 | Barazi Epsilon | LMP2 | 4:01.117 | 27.171 |
|
28 | 72 | Alphand Aventures | LMGT1 | 4:01.923 | 27.977 |
29 | 53 | Jloc Isao Noritake | LMGT1 | 4:05.895 | 31.949 |
30 | 83 | Seikel Motorsports | LMGT2 | 4:06.160 | 32.214 |
|
31 | 80 | Flying Lizard Motorsports | LMGT2 | 4:07.187 | 33.241 |
32 | 19 | Chamberlain Synergy | LMP1 | 4:08.325 | 34.379 |
33 | 50 | Larbre Competition | LMGT1 | 4:08.887 | 34.941 |
|
34 | 37 | Paul Belmondo Racing | LMP2 | 4:11.389 | 37.443 |
35 | 087 | Scuderia Ecosse | LMGT2 | 4:11.453 | 37.507 |
36 | 85 | Spyker Squadron | LMGT2 | 4:11.602 | 37.656 |
|
37 | 86 | Spyker Squadron | LMGT2 | 4:11.846 | 37.900 |
38 | 77 | Multimatic Panoz M.S. | LMGT2 | 4:13.279 | 39.333 |
39 | 81 | Team LNT | LMGT2 | 4:13.642 | 39.696 |
|
40 | 30 | Welter Gerard | LMP2 | 4:14.179 | 40.233 |
41 | 93 | Team Taisan Advan | LMGT2 | 4:15.742 | 41.796 |
42 | 67 | Convers Menx Team | LMGT1 | 4:17.415 | 43.469 |
|
43 | 90 | White Lightning Racing | LMGT2 | 4:20.203 | 46.257 |
44 | 98 | Del Bello Noel | LMGT2 | 4:23.720 | 49.774 |
45 | 76 | IMSA Perf. Matmut | LMGT2 | 4:25.052 | 51.106 |
|
46 | 61 | Russian Age Racing | LMGT1 | 4:27.140 | 53.194 |
47 | 91 | T2M Motorsport | LMGT2 | 4:27.881 | 53.935 |
48 | 73 | Ice Pol Racing Team | LMGT2 | 4:33.849 | 59.903 |
|
Der er ny cirka 7 timer til starten på dette års Le Mans 24-timers løb starter, og skal man ud far ovennævnte tider spå lidt om løbet, så må det være følgende:
LMP1 klassen:
Det bliver nok en meget tæt kamp mellem Audi og Pescarolo Sport, spørgsmålet er bare om diesel Audi'erne kan holde i 24 timer, det er lidt foruroligende at Audi (7) slet ikke fik sat en tid.
LMP2 klassen:
Her var Rollcentre Racing og Ray Mallock Ltd. de hurtigste, men da sidstnævnte i alle kvalifikationerne har vist sig hurtigst, så må de være favoritterne her.
GT1 klassen:
Med rækkefølgen Corvette (64), Aston Martin 009), Aston Martin (007) samt Corvette (63) på de første fire pladser, er der vist ingen tvivl om at det bliver mellem de to mærker kampen kommer til at stå.
GT2 klassen
I GT2 klassen var det ligesom i GT1 klasen en bil med en dansk kører der var hurtigst, her var det Porschen fra Seikel Motorsports (83) med Lars Erik 'Hjulspin' Nielsen der satte tiden. Lige over et sekund bag dem komme klasse favoriterne fra Flying Lizard Motorsports (80), her er spørgsmålet om Seikel kørerne kan holde Flying Lizard i 24 timer.
Seikel Porschen satte bedste tid i GT2 klassen. (Foto: Claude Foubert - www.endurance-info.com)
Under alle omstandigheder er der lagt op til endnu et spændende 24-timers løb på Le Mans. LIC
Læs mere om: 18/06/06 - Le Mans - Le Mans |