Denne time starter på den værst tænkelige måde for Tom K's Audi (7), lige efter et rutine pitstop begyndte bilen at køre meget langsom rundt på banen! Tom Kristensen lister Audi'en tilbage i pitten, hvor den bliver kørt ind i pitgaragen, hvor teamet går i gang med at skifte en turbo!
Samtidig skiffer teamet kører, og det er Allan McNish der nu bliver spændt fast i bilen.
Tom Kristensen oplyser at turbo'en døde efter de først tre sving på hans første omgang efter pitstoppet.
En anden dansk kører der er med helt fremme i feltet i øjeblikket er Jan Magnussen er lige nu sidder i Corvette Racing racer (64), han er på 2. pladsen i GT1 klassen og på 5. pladsen i løbet generelt.
GT1 klassen føres stadig af Aston Martin Racing (009), der nu er 1 omgang foran Corvetten.
Næste danske indslag i tabellen er Team Essex / Zytek teamet (2) på 14. pladsen generel, de ligger nu på 5. pladsen i LMP1 klassen, og det er Casper Elgaard der har afløst Philip Andersen i bilen.
På 15. pladsen finder vi den hurtigste GT2 bil, det er Seikel Motorsports Porsche (83), der i øjeblikket køres af Lars Erik Nielsen.
De tre sidste biler med dansk deltagelse er:
26. pl. - Sebah Automotive Ltd
29. pl. - Lister Storm Racing
31. pl. - Barazi Epsilon
08:15
Audi (7) tilbage på banen efter at have fået skiftet turbo, stakkels mekanikere, tænk på at sådan en turbo er op mod 1000 Co varm når den er på arbejdstemperatur!
Reparationen har taget knap et kvarter, og nu er Tom Kristensen's team 12 omgange bag den førende Audi (8), men de holdt fast i deres 3. plads i løbet, hvor de nu kun har 2 omganges forspring til bilen på 4. pladsen.
Teamchef Dr. Ulrich fra Audi teamet konstatere tørt, at det ser ud til at Audi'en med nummer 7 tilsyneladende løber ind i alle de problemer som det er muligt! (Foto: Claude Foubert - www.endurance-info.com)
08:30
Jan Magnussen i Corvette Racing (64) haler stille og roligt ind på Aston Martin Racing (009) i kampen om føringen i GT1 klassen, der nu kun 2:47,797 mellem dem - hvilket betyder at Magnussen er kappet over et minut af tidsforskellen.
Udover at de kæmper om føringen i GT1 klassen, kæmper de også om 4. og 5. pladsen i den generelle stilling.
08:40
De førende biler i klasserne er:
LMP1 - Audi Sport Team Joest (8) - 246 omgange
GT1 - Aston Martin Racing (009) - 231 omgange
LMP2 - Ray Mallock Ltd. (25) - 228 omgange.
GT2 - Seikel Motorsports (83) - 216 omgange
Så i øjeblikket er det kun i GT2 klassen hvor der er dansk føring ved Lars Erik 'Hjulspin' Nielsen.
Barazi Epsilon raceren har været inde til rutine pitstop og kørerskift, så det nu er det danske Juan Barazi der sidder i raceren der er på 30. pladsen i den generelle stilling, samt på 6. pladsen i LMP2 klassen.
08:50
Den førende Audi (8) kører i pit til tankning, det er deres 19. pitstop, og de har pt. et forspring på 3 omgange til Pescarolo Sport (17) på 2. pladsen.
Pescarolo'en har afholdt 21 pitstop.
08:55
Audi nummer 8 runder nu 250 omgange!
Jan Magnussen (64) er nu kun 2:40,344 fra Aston Martin Racing (009).
09:00
Corvette Racing /64) i pit til tankning.
Stillingen kl. 09:00
|
Plac. | # | Team | Klasse | Omg | Diff. | Pitstops |
|
1 | 8 | Audi Sport Team Joest | LMP1 | 251 | | 19 |
2 | 17 | Pescarolo Sport | LMP1 | 249 | 2 Laps | 21 |
3 | 7 | Audi Sport Team Joest | LMP1 | 239 | 12 Laps | 20 |
|
4 | 9 | Aston Martin Racing | LMGT1 | 236 | 15 Laps | 17 |
5 | 64 | Corvette Racing | LMGT1 | 236 | 2:45.172 | 17 |
6 | 25 | RML | LMP2 | 233 | 18 Laps | 18 |
|
7 | 7 | Aston Martin Racing | LMGT1 | 230 | 21 Laps | 17 |
8 | 72 | Alphand Aventures | LMGT1 | 229 | 22 Laps | 20 |
9 | 62 | Russian Age Racing | LMGT1 | 228 | 23 Laps | 20 |
|
10 | 63 | Corvette Racing | LMGT1 | 226 | 25 Laps | 19 |
11 | 66 | ACEMCO Motorsports | LMGT1 | 224 | 27 Laps | 18 |
12 | 27 | Miracle Motorsports | LMP2 | 224 | 1:06.191 | 19 |
|
13 | 16 | Pescarolo Sport | LMP1 | 223 | 28 Laps | 20 |
14 | 2 | Zytek Engineering | LMP1 | 222 | 29 Laps | 19 |
15 | 83 | Seikel Motorsports | LMGT2 | 220 | 31 Laps | 15 |
|
16 | 24 | Binnie Motorsports | LMP2 | 218 | 33 Laps | 14 |
17 | 9 | Creation Autosportif | LMP1 | 214 | 37 Laps | 23 |
18 | 93 | Team Taisan Advan | LMGT2 | 213 | 38 Laps | 14 |
|
19 | 81 | Team LNT | LMGT2 | 213 | 1:49.988 | 12 |
20 | 50 | Larbre Competition | LMGT1 | 213 | 3:05.058 | 18 |
21 | 33 | Intersport Racing | LMP2 | 211 | 40 Laps | 27 |
|
22 | 53 | Jloc Isao Noritake | LMGT1 | 211 | 1.801 | 18 |
23 | 22 | Rollcentre Racing | LMP2 | 204 | 47 Laps | 16 |
24 | 19 | Chamberlain Synergy | LMP1 | 200 | 51 Laps | 15 |
|
25 | 87 | Scuderia Ecosse | LMGT2 | 200 | 2.371 | 13 |
26 | 89 | Sebah Automotive Ltd | LMGT2 | 200 | 1:11.824 | 15 |
27 | 76 | IMSA Perf. Matmut | LMGT2 | 199 | 52 Laps | 14 |
|
28 | 91 | T2M Motorsport | LMGT2 | 196 | 55 Laps | 14 |
29 | 80 | Flying Lizard Motorsports | LMGT2 | 195 | 56 Laps | 15 |
30 | 32 | Barazi Epsilon | LMP2 | 195 | 1:48.820 | 19 |
|
31 | 6 | Lister Storm Racing | LMP1 | 192 | 59 Laps | 22 |
32 | 39 | Chamberlain Synergy | LMP2 | 185 | 66 Laps | 12 |
33 | 73 | Ice Pol Racing Team | LMGT2 | 181 | 70 Laps | 18 |
|
34 | 20 | Pierre Bruneau | LMP2 | 156 | 95 Laps | 16 |
35 | 30 | Welter Gerard | LMP2 | 134 | 117 Laps | 14 |
|
Hr. Nielsen
Læs mere om: 18/06/06 - Le Mans - Le Mans |