3 sejre på stribe. Det er resultatet for Alonso i de seneste Grand Prixer. Og det stopper ikke her. Alonso vil gerne vinde i Canada, fordi han aldrig har været på podiet her. Renault styrer igen i år, næsten for suverænt. Men det stopper ikke hverken teamet eller kørerne. Alonso vil gerne på podiet i Canada. Det har han ikke prøvet endnu. Fisichella vil gerne det samme for at fejre hans kontraktforlængelse med Renault. I begge tilfælde sker det kun hvis bilerne fungerer. Alonso vil på podiet i Canada for første gang - og helst øverst (Foto: Renault F1)
De sidste 2 sæsoner er Renault rejst tomhændet hjem fra Canada - hvis man da lige ser bort fra hurtigste omgang. Underligt nok er begge biler udgået i både 2004 og 2005. Det håber man selvfølgelig på i teamet bliver lavet om. Teamet har selvfølgelig testet forud for de nordamerikanske Grand Prixer, og kommer blandt andet til Canada med nye vinger til bilerne. Vingerne er specielt designet til Circuit Gilles Villeneuve. Men der også fokuseret på andre ting. Man har et tæt og givtigt samarbejde med Michelin, så også her er der noget på vej. Renault forventer at vil anvende dæk som er i den lidt blødere ende af skalaen. Man har fokuseret lidt mere på holdbarhed denne gang. Ikke fordi der for så vidt har været nogen problemer, men snarere at det er holdbarhedsproblemer der har sat begge biler ud af det canadiske Grand Prix i de sidste 2 sæsoner. Desuden er bremserne i fokus på grund af de mange og lange nedbremsninger på netop denne bane. Og så vil man tjekke op på om gearkasse og transmission er stærk nok. Der accelereres meget og mange gange på banen, så her kan holdbarheden måske spille teamet et puds igen. Fisichella mangler kun det øverste trin på podiet i Canada (Foto: Renault F1)
Kørerne er lige så meget som teamet opsat på at de seneste 2 års manglende resultater i netop Canada skal revancheres. Alonso har som tidligere nævnt aldrig været på podiet i Canada. Fisichella har en bedre statistik, der siger 2 gange på tredjepladsen og 2 gange på andenpladsen. Målsætningen for Alonso er at komme på podiet - og selvfølgelig helst som nr. 1, mens Fisichella kun har førstepladsen som det vigtigste - den mangler i hans statistik. Renault ændrer også denne gang lidt på designet af bilen. Hvor man på Silverstone havde et meget kunstnerisk udført billede af en springende tiger, så har man til denne gang fået en ung malaysisk tegner til at begå et billede af et malaysisk våben, nærmere bestemt en kniv eller et sabellignende våben. Stemningen i teamet må siges at være absolut i top efter den seneste tids gode resultater, så forhåbningerne om et topresultat er absolut tilstede. Dons
Læs mere om: 25/06/06 - Gilles Villeneuve - Formel 1 - FIA F1 |