Toyota har ikke just imponeret i år endnu, men forhåbningerne til den nye racer øges i takt med at der testes og køres Grand Prixer med den. Toyota har sit hyr med at få bilerne til at fungere. Pålideligheden er det store emne. Men der bliver gjort erfaringer hele tiden, og man fornemmer at forhåbningerne øges i øjeblikket. Teamet har testet på Jerez i ugen efter det amerikanske Grand Prix, og her har man gjort sig en god del erfaringer. I USA så man Trulli klare det flot, men R. Schumacher faldt lidt igennem. Trulli leverede et fornuftigt resultat i USA (Foto: toyota-f1)
Når man vender tilbage til Europa og i dette tilfælde Magny-Cours banen, så bliver det igen med mere downforce. De 2 nordamerikanske Grand Prixer er begge såkaldte low downforce baner. På Jerez har man blandt andet testet en ændret aerodynamik i forhold til tidligere. På Magny-Cours vil man blandt andet være opmærksomme på at asfalten er en noget underlig størrelse. Dens egenskaber ændrer sig markant ved temperaturforskelle. Kørerne skal være opmærksomme på kerbkanterne i de sidste sving der fører hen til start/mål langsiden. Her er kanterne højere end andre steder på banen. Det kan både skade bilerne, men også sende dem lidt ud af kurs. Kørerne er begge ret glade for banen. Især Trulli kan godt li’ den. Han fortæller at banen har stort set enhver type sving, og at der en meget naturlig rytme på banen. Begge kørere er dog også klar over asfaltens egenskaber. Især R. Schumacher nævner det. Dog gælder det stadigvæk om at finde den rigtige balance i bilen. Balancen er vigtig for at bilen kan håndtere alle de forskellige typer sving rigtig. Kørerne er dog meget opsatte på at begge biler skal slutte i pointene denne gang. Og selvfølgelig helst så højt oppe som muligt. Dons
Læs mere om: 16/07/06 - Magny-Cours - Formel 1 - FIA F1 |