Panasonic Toyota Racing med Ralf Schumacher og Jarno Trulli er klar til slutspurten i formel 1-VM 2006.
I den kommende weekend (1. oktober) køres Kinas grandprix i Shanghai, og herefter er der kun to grandprix tilbage på 2006-kalenderen i henholdsvis Japan (8. oktober) og Brasilien (22. oktober).
“Vi har netop testet på Silverstone-banen i England for at afprøve dæk og justere bilen til de tre sidste løb, og vi ser optimistisk på vores chancer,” siger Panasonic Toyota Racings test-chef, Gerd Pfeiffer.
Med tre løb tilbage af 2006-sæsonen kæmper Panasonic Toyota Racing hårdt om femtepladsen i konstruktør-VM. (Foto: Toyota)
Inden de tre sidste løb er Toyota involveret i en hård kamp om femtepladsen i konstruktør-VM; en placering BMW snuppede fra japanerne i det seneste grandprix på Monza-banen i Italien. Men Toyota er kun tre point efter tyskerne og med hjemmebanefordel i Japans grandprix og test-erfaringerne fra Silverstone i bagagen, er femtepladsen absolut inden for rækkevidde. Måske kan den allerede generobres i Kina i weekenden? Ralf Schumacher er i hvert fald optimist:
“Den nye Shanghai International Circuit er virkelig godt designet med en række unikke lange sving, og der er gode muligheder for at overhale,” siger tyskeren, der ligger på en samlet 10.-plads i kampen om den individuelle titel.
Fokus i de tre resterende løb vil utvivlsomt ligge på Ralf Schumachers storebror, Michael, og hans VM-rival Fernando Alonso, men bag kulisserne er Panasonic Toyota Racing og de øvrige formel 1-team allerede i gang med forberedelserne til 2007-sæsonen.
“Nøglen til succes i formel 1 hedder kontinuitet, og derfor er det vigtigt, at både Ralf og jeg fortsætter i teamet,” siger Jarno Trulli, der for nylig indgik en ny tre-års kontrakt med Panasonic Toyota Racing.
I den tekniske afdeling har Toyota oprustet med englænderen Mark Gillan, der starter i teamet 1. januar. Gillan, der tidligere har arbejdet for en række formel 1-team, har senest arbejdet som professor i aerodynamik ved universitetet i Surrey. Ved årsskiftet gør han
comeback i formel 1; nu som chef for Panasonic Toyota Racings aerodynamiske afdeling.
Toyota Danmark A/S Læs mere om: Panasonic Toyota Racing01/10/06 - Shanghai - Formel 1 - FIA F1 |