Det var et yderst minimalt udbytte, Sylvest Motorsport fik ud af weekendens dobbeltafdeling i Danish Touringcar Championship på Padborg Park. To tolvtepladser, en påkørsel, en afkørsel og en måske skadet motor var de nøgne facts efter de i alt fire løb. ”Det var ikke nogen god weekend, men vi har jo prøvet modgang før, så der er ikke andet for, at vi må rejse os igen,” siger Jesper Sylvest med klar henvisning til nogle af de prøvelser, det nordsjællandske team tidligere har oplevet på den sønderjyske racerbane.
”Vores shoot out-kvalifikationer må vi kunne gøre bedre, for det er bare ikke godt nok kun at være nummer 16 og 17 og ikke komme videre til anden shoot out-runde. Men set i lyset af det opnåede vi et nogenlunde hæderligt resultat om lørdagen med to tolvtepladser.”
Lørdagen forløb dog ikke helt problemfrit. På et tidligt tidspunkt i pre-finalen blev Jesper Sylvest ramt af Kent Iversen, som sendte ham rundt, men herudover betød kollisionen også, at der blev bøjet en sporestang på den lyseblå BMW.
Der var drama for Jesper Sylvest på Padborg Park. (Foto: Sylvest Motorsport)
”Der er ingen tvivl om, at vi havde nogle gode og fair dyster, men der var mange omgange tilbage i løbet, hvor han kunne have overhalet mig,” siger Jesper Sylvest om episoden.
”Det var nok at oversatse, men vi har talt ud om tingene, så tavlen er rent, og han endte da også med at give mig en undskyldning. Men med den bøjede sporestang var det en kamp at holde bilen på banen. Vi fik skiftet den i pausen, men kunne ikke få bilen indstillet 100 %, og det var nok årsagen til, at jeg i hele finalen havde et problem under nedbremsningerne for enden af langsiden, hvor et dæk blev ved med at blokere. Til sidst var der hverken gummi eller lærred tilbage.”
Resterne af det ødelagte dæk. (Foto: Sylvest Motorsport)
Var lørdagens to løb godkendte, så blev de to om søndagen decideret skuffende. Med få omgange igen af pre-finalen spandt Jesper Sylvest af banen i en støvsky.
”En konkurrent foran mig havde slæbt noget sand ind på banen efter en afkørsel, og da jeg var den første kører, som kom lige efter, så skete det uundgåelige,” siger Jesper Sylvest, som dog var med igen i finalen. Her returnerede han dog efter få omgange til pitten.
”Kontrolpanelet begyndte at blinke med advarsel om for lavt olietryk, så jeg valgte at køre ind frem for at risikere noget, så nu må vi have undersøgt, hvad der var årsagen til fejlmeldingen,” slutter Jesper Sylvest.
Sylvest Motorsport Læs mere om: Jesper SylvestSylvest MotorsportPadborg Park24/09/06 - Padborg Park - Danish Touringcar Challenge |