- fejl opdaget på dæmperne Senest DTC gæstede FDM Jyllandsringen, var det en rådvild Henrik Lundgaard, der i lørdagens løb måtte se sig placeret længere nede i feltet, end han bryder sig om. Omgangstiderne var slet ikke der, hvor de burde være for BMW-køreren. "Jeg plejer at gøre det ganske godt til dobbeltweekenderne på Jyllandsringen, så vi forstod ikke helt, hvad der foregik sidst", siger Henrik Lundgaard til team.dba.dk og forklarer.
"Senest på Jyllandsringen havde jeg en rigtig skidt lørdag, og vi kunne ikke finde ud af, hvor problemet lå. Men vi har så kunnet se på vores data fra bilen, at der har været et problem med de forreste dæmpere. Producenten har erkendt, at jeg har kørt med en defekt, så jeg har fået fire nye dæmpere til finalen", siger Henrik Lundgaard og uddyber.
(Foto: Kim Igel)
"De defekte dæmpere har givet mig problemer i alle langsomme venstresving. Så det er rigtig god timing, at vi nu har fået kureret det problem", siger han og hentyder til, at FDM Jyllandsringen overvejende svinger til venstre.
Lundgaard har, udover nye dæmpere, også andet i ærmet forud for finalen.
Til årets finalebrag skal de tre kørere foran Lundgaard i tabellen trækkes med op mod 50 kilos succesballast, som reglementet foreskriver. På grund af Hedensted-kørerens uheldige weekend på Padborg Park, sidst DTC var i aktion, må han fjerne 10 kilo fra bilens mindstevægt. Og det burde kunne mærkes, siger BMW-køreren.
"De 60 kilo til forskel mellem Jan og mig burde give tre tiendedele på Jyllandsringen. Men det er ikke så firkantet med BMW'en, for de første 30 kilos ballast kan vi ikke rigtig mærke. Men med ti kilo under den normale vægt, burde jeg kunne være en god støtte for Jan", siger Lundgaard uselvisk. Den Blå Avis Fleggaard Racing Læs mere om: Henrik LundgaardTeam Den Blå AvisJyllandsringen15/10/06 - Jyllandsringen - Danish Touringcar Challenge - DM |