BMW Sauber er vel det eneste team der bare nogenlunde kan følge med McLaren og Ferrari. Nu starter den europæiske del af sæsonen. Kan teamets udvikling følge med? BMW Sauber har formået at forsætte den opadgående formkurve man startede på i sidste sæson. Det store spørgsmål i den forbindelse må så absolut være om BMW Saubers udvikling hjemme på fabrikken formår at holde trit med hvad de nærmeste konkurrenter – både opad og nedad – kan klare. Umiddelbart kan man fristes til at sige ja. Der er set udfra at man i diverse tests inden sæsonen startede, lå lige under de hurtigste. Den seneste uges test på Circuit de Catalunya hvor der spanske Grand Prix køres i næste weekend, har vist det samme billede. Ingen ved om BMW Sauber gemmer lidt overskud fra testene til det virkelig gælder. Det er lidt det indtryk man får når man sammenligner tests med løb.
Heidfeld før en test af bilen (Foto: BMW Sauber)
Hjemme i Hinwill og i München har ingeniører og designere tryllet lidt med deres CAD programmer og har fundet nye forbedringer. En del af disse blev testet i den forgangne uge. Desuden har man også arbejdet med hjulgeometri og geometrien omkring støddæmpere. Circuit de Catalunya kan være yderst vanskelig at gøre hvis ikke det mekaniske setup fungerer optimalt. Setup er altid et kompromis, men her er der visse ting der bare skal være på plads. Og som alle andre har man også testet flere aerodynamiske ændringer.
Robert Kubica (Foto: BMW Sauber)
Kørerne er opsatte på at gøre det bedste de kan. Som Nick Heidfeld siger, så er det en bane som alle kørere kender fra utallige tests. Robert Kubica kender til fulde banen, selvom det bliver hans første Grand Prix her. Sebastian Vettel får denne gang ikke chancen for at køre om fredagen.
Dons
Læs mere om: Nick HeidfeldRobert KubicaBMW Sauber F1 TeamCircuit de Catalunya13/05/07 - Circuit de Catalunya - Formel 1 - FIA F1 |