- vedr. de nye vægtbegrænsninger ”Det er komplet uforståeligt, at DTC vil gennemføre en ugennemtænkt reglementsændring i huj og hast. Vi kan kun være enige i, at der har været et misforhold mellem BMW’erne og forhjulstrækkerne, så intentionen med reglementsændringen har været rigtig, men implementeringen er til gengæld gået helt galt.” Så skarpt formulerer Michael Klostermann sine kommentarer til de nye vægtregler i DTC og fortsætter: ”Det er jo helt grotesk, at man i bestræbelserne på at gøre forhjulstrækkerne mere jævnbyrdige med baghjulstrækkerne ender med at straffe vores biler. Man kan i den forbindelse diskutere, om det rigtige er at give lettelser til nogle af de underlegne biler, eller det ville være mere retfærdigt at lægge en begrænsning på de overlegne biler. Fordelen ville jo være entydige regler, og at man kun rammer dem, som er årsag til problemet.”
”Vi har været i tæt kontakt med den teknisk ansvarlige for DTC, Peter Rasmussen, og DTC promotor Peter Elgaard, hvor vi har forelagt den konkurrencemæssige skævvridning, hvis reglementsændringen i sin nuværende form fastholdes”, siger Michael Klostermann.
”Vi afventer nu DTC-organisationens genovervejelse af reglementsændringen. Vi er sammen med Chevrolet Danmark gået i tænkeboks for at overveje, hvilke konsekvenser det vil få for vores fortsatte engagement i DTC, hvis man ikke vil give fair vilkår for konkurrence mellem forhjulstrækkere og baghjulstrækkere”, slutter Michael Klostermann.
Chevrolet Motorsport Danmark Læs mere om: Michael KlostermannChevrolet Motorsport DanmarkPerfection RacingSturup Raceway27/05/07 - Sturup Raceway - Danish Touringcar Challenge |