Jorden skælvede på Djursland, da de tyske Spezial Touringwagen Trophy (STT), det danske SSC felt samt det norske SSC felt blev sluppet løs på Ring Djursland. Lørdagen bød på fri træning samt tidstagning for deltagerne, mens vejret var en smule småkøligt og overskyet. Bød byder på mange lumske sving, så banetemperaturen var bestemt ikke optimal, og det kunne også ses i de frie træninger, da flere af deltagerne lavede store armbevægelser i cockpittene i deres kamp for at holde bagenden på plads.
Klaus Ellmies brugte alternative metoder til dækvarmning. (Foto: Spider-Web.dk)
Dagen bød også på masser af drama. I STT feltets 2. frie træning blokerede Kuismanen Pertti forhjulene på sin Chrysler Viper GTS-R, og satte den i autoværnet i depotsvinget. Skaderne var dog ikke værre end at bilen blev klar igen til tidstagningen senere på dagen.
Christian Nilsen lå også bredt i sin 600 hestes Volvo V8. (Foto: Spider-Web.dk)
Lars Schönemann havde også sine problemer på Ring Djursland. Hans Porsche 993 GT2 havde problemer med at gå rent efter den 1. frie træning, og det resulterede i en del høje knald der kunne høres i hele området. Lars fik dog løst problemet, og fik fart nok i bilen til at kvalificere sig i toppen af STT feltet til søndagens løb.
I det dansk/norske felt var der også en smule dramatik, da Kim Morgan Jensen i BMW 320i og Erik Byrgesen i en modificeret Mazda MX3 2,5 V6, ikke kunne blive enige om hvem der skulle have inderbanen, og tørnede sammen lige inden ”trapperne” på Ring Djursland. Dette resulterede i en kortere pause i tidstagningen inden denne kunne afsluttes.
Vi fik også en kommentar med på vejen af Peter Vesti som var mødt op i sin Ex-DTC Toyota Corolla. Han kunne desværre ikke nå at få hans Toyota Supra færdig til sæsonen, da han gerne vil have at tingene er lavet ordentligt inden det kommer på banen. ”Hvis vi er heldige kan vi nå at have den færdig til det sidste løb i sæsonen, men jeg tror det ikke”, udtaler Peter.
Ligeledes rendte vi i Jesper Vestergaard, som heller ikke mødte op med sin Alfa Romeo 155 Q4. I stedet havde han taget sin Lotus Elise i brug, som han også bruger til Danish Endurance Championship. ”Alfa’en mangler en toppakning, og vi har problemer med at skaffe en ny”, udtaler Jesper Vestergaard, men slutter af med at sige at han egentlig tror at hans Lotus Elise er hurtigere.
Stealth B6 – bare lyden er en tur til Ring Djursland værd!! (Foto: Spider-Web.dk)
Alt i alt en spændende lørdag med masser af action, og det giver et billede af hvordan løbene vil tage sig ud når bilerne slippes løs til herreræs søndag eftermiddag.
Special Saloon Car Jacob Spring Spider-Web.dk Kim Gripping Læs mere om: Ring Djursland27/05/07 - Ring Djursland - Special Saloon |