Bortset fra de tre første GP'er i denne sæson, så har Williams teamet kørt lidt i bølger. Points i tre GP'er, dernæste tre GP'er uden points. Nu er der kørt to GP'er med points, vil teamet få points på søndag for at følge rytmen? Williams teamet har ikke nået tidligere tiders niveauer, men gør det vel bedre i år end i de seneste sæsoner. I hvert fald har man klaret sig bedre end Toyota som leverer motorerne til Williams teamet. Toyota mener selv at de vil klare sig bedre end hidtil i denne sæson, når det går løs i Istanbul Park. Men hvad med Williams?
Teamet har ikke rigtigt meldt ud hvad de har foretaget sig i sommerpausen, men der vil ganske givet komme nye dele på bilerne. Det man sikkert også har arbejdet med er holdbarhed. Bilerne har ofte nogle temmelige underlige udfald, som enten sender dem ud af løbet, eller placerer dem langt tilbage. Lidt ungdommeligt vovemod har også kostet placeringer.
Alex Wurz (Foto: Bridgestone)
Hvor om alting er, så er kørerne klar til at køre Tyrkiets GP. Både Alexander Wurz og Nico Rosberg meget opsatte på at skal køre på banen. Alex Wurz har det sådan at udover at den er både sjov og svær at køre på, så har den også et fysisk element. Den er fysisk krævende for kørerne at køre på. Og hvad kan én kører ønske sig mere? Nico Rosberg prøvet banen i GP2 klassen også, og har en særdeles god følelse af banen.
Nico Rosberg (Foto: Bridgestone)
Sam Michael mener at hans team sandsynligvis vil køre med en del downforce. Mestendels på grund af de mange forskelligartede sving som banen indeholder. Det kommer så til at koste på langsiderne. Men det vil træningssessionerne sikkert give et svar på. Desuden påpeger Sam Michael at afhængig af setup, så vil man holde et godt øje med dækkenes slid. Han mener også at de fleste teams vil være på én to-stops strategi. Dons
Læs mere om: Alexander WurzNico RosbergWilliams F1 TeamIstanbul Park26/08/07 - Istanbul Park - Formel 1 - FIA F1 |