Le Mans Series   15/09/07

Silverstone - kvalifikationsrapport
Ingen er formodentligt overrasket over, at det er Peugeot 908 HDi FAP racerne der besætter de to forreste pladser på Silverstone når 1000 kilometer Le Mans series løbet sættes igang imorgen, men at vi endnu engang ser en margen på ca. 3 sekunder imellem den hurtigste Peugeot og ned til bilen på 3. pladsen, kan godt undre lidt.

Hvorfor holder Peugeot ikke lidt igen i kvalifiaktionen, ingen er jo i tvivl om at det er den hurtigste bil i Le Mans Series feltet, men at de så pirre til den ulmnene debat omkring diesel/benzin, kan godt undre mig lidt.

Hurtigste benzin LMP1 er overraskende fra Charouz Racing, der køre med en Lola B07/17 Judd, deres tid var 1:34.459.
Helt overraskende er det at Pescarolo Sport slet ikke følger med feltet, deres hurtigste bil kørte 1:36.139 hvilket slet ikke er imponerende.

LMP2 klassen imponeres af Team LNT, der til denne weekend har lejet en Zytek 07S Zytek magen til Barazi’s, og de har pole position i LMP2 klassen, det kan kaldes en entre.
Team LNT har kørte 1:35.149 hvor imod Barazi Epsilon 'kun' kørte 1:36.318.

Team RML og deres MG Lola EX264 AER der ellers sæsonen igennem har domineret LMP2 klassen, har idag måtte vige pole position pladsen, da de kun kunne køre 1:35.847.

GT1 klassen bød idag på en lille overraskelse da Team Modena var hurtigs med deres Aston Martin DBR9. Teamet var også med fremme i kvalifikationen på Spa Francorchamps, men var meget uheldige på en af de første omgange, og så var deres løb kørt.
Nu starter de morgendagens løb fra den forreste position i GT1 feltet.

Næsthurtigste GT1 bil var Team Oreca med deres rigtigt flotte Saleen S7-R.
Deres tid var 1:45.721, næsten 1 sekund langsommere end Aston Martin’en.
Tredie hurtigst var AMR Larbre.

For mig er det overraskende at Alphand Aventures slet ikke kan gøre sig gældende i denne kvalifikation, og man kan jo så gætte på om det er på grund af tekniske problemer, eller om teamet bare ikke er bedre?

GT2 feltet er som sædvanlig imponerende, og det er ikke mindre imponerende at det er Virgo Motorsport der er hurtigst. Det her Allan Simonsen plejer at køre, men han er desværre på arbejde et andet sted i verden.
Teamets tid under kvalifikationen var 1:49.730.

Tiden Virgo teamets tid er imponerende set i forgold til det øvrige GT2 felt. Imsa Performance var næsthurtigst med deres Porsche 997 GT3 RSR og tiden 1:50.924.

Hvad der nok overrasker mig mest idag, er at Speedy Racing Team var 3. hurtigst med deres Spyker C8 Spyder GT2R i tiden 1:51.132.
Det er nok noget man godt kan bruge at lune sig på i Spyker teamet, efter en sæson hvor man ikke rigtig har vist hvilken vej det skulle gå med deres GT racing. Men nu har Spyker fabrikken jo solgt deres F1 team, og dermed er der måske håb for fremtiden i GT racing, med dagens resultat kan ingen vel være i tvivl om at Spyker skal være med.

Lars Erik Nielsen er hurtigste dansker i GT2 klassen. Lars Erik kører for Farnbacher Racing, deres tid var 1:52.621, ikke imponerende, og jeg er sikker på at Lars Erik ikke er tilfreds med det, samt at han vil gøre sit til at der kommer et godt resultat med hjem imorgen.

Længere nede i feltet har vi Bo McCormick der køre for JMB Racing i en Ferrari F430 GT, deres bedste tid var 1:54.291.

De sidste danskere i feltet var Markland Racing, som kæmper det bedste de har lært, for at få fart i den sort/gule Corvette C6 Z06.
Det er i denne weekend Henrik Møller Sørensen og Kurt Thiim der køre bilen, deres tid var 1:56.605. Det har placeret dem næstsidst i feltet. Markland Racing skal igennem løbet imorgen på Silverstone, det må være deres primære mål.

Vejgaard


Læs mere om:
  • Juan Barazi
  • Kurt Thiim
  • Barazi-Epsilon
  • Markland Racing
  • Silverstone
  • 16/09/07 - Silverstone - Le Mans Series

  •  
    Reklamer

    H.I. Auto


    Bruno Hansen Motorsport


    Yokohama Advan dæk