Team Essex brugte 3 dage på Estoril i sidste uge. Det var første gang teamet var på banen med deres helt nye Porsche RS Spyder LMP2 racer. Testen er en del af den forberedelse, som de foretager før det for alvor går løs i Le Mans Series om 8 uger.
Hele teamet pointere, at denne test ikke drejede sig om at sætte hurtige tider, men derimod om at lære bilene at kende, og det er der brug for når det først går løs.
Både Casper Elgaard og John Nielsen var i bilen, dog med Casper som den der fik absolut flest omgange.
Casper Elggard. (Foto: Mario Correia)
Team Essex var dog ikke alene om bilen under denne test.
Porsche havde sendt 7 teknikere som skulle hjælpe teamet med at optimere bilen, og også for at hjælpe teamet med at forstå deres nye racerbil. Ud over Porsche folk var der også folk fra Dunlop, som er døkleverandør til Team Essex, og kombinationen imellem Dunlop og Porsche RS Spyder er ikke set før.
John Nielsen. (Foto: Mario Correia)
Man kan spørge sig selv, om det er en fordel for Team Essex at køre på Dunlop? '
Jeg mener det kan gå begge veje. Det kan være en fordel for Team Essex hvis Dunlop producere et dæk, som passer speciel godt til deres RS Spyder, på den anden side er de fleste baner kendt land for konkurrenten, og dermed er de som udgangspunkt foran på viden.
Vi håber det bedste for teamet.
Næste test for Team Essex bliver på Dijon-Prenois. Vejgaard
Læs mere om: Casper ElgaardJohn Elgaard NielsenTeam EssexEstoril |