Sæsonstart for GRC Racing (Buddha Motorsport) Foråret er i gang med at opvarme asfalten, og GRC Racing er klar til at indtage den med deres Aston Martin og BMW 120D, med deltagelse i både den tyske VLN serie og den nye løbsserie 24H Series. Det med Buddha Motorsport i parentesen, det vender vi lige tilbage til.
Vores 2008 sæson starter med tre dages test, fra 25. til den 28. marts, hvor hele teamet samles for første gang på Nürburgring. Meget praktisk er første afdeling af VLN serien placeret den 29. marts, ligeledes på banen i Eifel bjergene. Det giver os en glimrende mulighed for at se, om vinterens arbejde med biler og pitcrew har givet bonus. Vi stiller til start med både vores Aston Martin og BMW 120D. Sidstnævnte vil vi lade Schubert Motorsport servicere – det gjorde de med stor succes i 2007.
Til at skrue på vores Aston Martin har vi fundet et meget kompetent team i Sparno Rennsport Technik . Chefmekaniker bliver Martin Jackson, der bygger prototyper for Aston Martin og kommer direkte fra Prodrive. Han har følgeskab af Tommy Schultz, der kommer direkte fra Jetalliance som deltager i FIA GT i en Aston Martin DB9R. De to erfarne får hjælp af vores fire unge tyske racermekanikere.
Sæsonen for GRC Racing byder på 10 afdelinger af den tyske mesterskabsserie VLN, og så er der også blevet plads i kalenderen til fem 24-timers løb. Der er tale om 24 timers løbet på Nürburgring, og så deltager vi også i den nystartede serie 24H Series. Det betyder race i både Ungarn (Hungaroring), i Lausitz (EuroSpeedway) og Valencia (Circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo). Og da vi jo råder over en af Aston Martin fabrikkens absolutte darlings, så er vi også forpligtede til at deltage i 24H Silverstone. En af de pligter man glæder sig over!
(Foto: GRC Racing)
Alle afdelinger af VLN køres på Nürburgring, og i den forbindelse har vi været så heldige, at vi har fået mulighed for at leje nye lokaler. Teamet og bilerne vil have tilholdssted på en nedlagt flyveplads ca. 20 km fra Nürburgring. Lejemålet indeholder geniale træningsmuligheder, da der lige uden for værkstedsporten ligger en seks kilometer lang testbane. Hvad mere kan man ønske sig?
GRC Racing er tilbage
Sidste år blev teamnavnet ændret til Buddha Motorsport, og vi har igennem hele vinteren arbejdet med Buddha Motorsport som vores koncept og idé. Med hvad der dertil hører af brochurer, præsentationsmaterialer osv. Materialet var åbenbart godt, for det havnede så langt væk som i Hong Kong, hvor en af vores nye sponsorer har kontor. Da vi var i gang med forhandlingerne om sponsoratet, og det meste var på plads, var der dog lige en lille indsigelse fra Hong Kong. Buddha mente man ikke burde indgå i teamnavnet, da det ifølge chefen, der selv er buddhist, ikke er muligt at forene buddhistisk tankegang med høj fart og hvinende dæk. Da økonomien spiller en væsentlig rolle i vores team, såvel som i andre, så fik vi en ny sponsor, og valgte et nyt navn.
Som nævnt har vi ikke kun arbejdet på værkstedet i vinter. Vores sponsoransvarlige, Sarah Rust, har arbejdet sammen med vores pr-chef, Mikkel Pærremand, og dette har vist sig at være en god investering. Vi er nemlig super glade for, at kunne byde en skare af sponsorer velkomne. Fra en af verdens største modelbil producenter, Autoartmodels fra Hong Kong, til Landau, Luckman and Lake ltd, et London baseret investeringsfirma, til Compass messer der arrangerer boligmesser i hele Skandinavien, man kan roligt sige, at vi favner bredt. Lindholm Biler, i Viborg, har ligeledes valgt at støtte os, som de også gjorde sidste år.
Vi har dog ikke fået stablet en hjemmeside på benene endnu, så hvis der er fingernem på dette område, og gerne vil tæt på motorsport, så sig endeligt til!
(Foto: GRC Racing)
Kørere og biler i 2008
På kørersiden har vi både friske folk og ”gamle” kendinge.
Jacob Thomsen, der nu er ved at være en 24H kending, skal i action mange gange i 2008.
Stewart Stjernholm fik ikke nok af Nürburgring i 2007 og vil ligeledes blive en af årets faste kørere.
Rene Rasmussen fra DTC har valgt at stifte bekendtskab med den sagnomspundne Nürburgring, og hvis han også bliver smittet af denne virus, så vil Rene også blive en af de faste på holdet.
Herudover er der en række danske og udenlandske kørere der har sat sig på enkelte løb.
Teamchef Jan Kalmar, der prøver at samle alle trådene, vil deltage i de løb, hvor der er et sæde frit.
Bilerne er nu også endeligt på plads:
Aston Martin N 24 ”GRC Spec”
Mange måneders hårdt udviklingsarbejde er ved at være overstået, og resultatet er forhåbentlig en god stabil og hurtig GT. Bilen er blevet ændret på over 100 punkter og alt dette er gjort i tæt samarbejde mellem teamet og testkørerne Marco Seefried (som besøgte os til DEC på Djursland) og Phillip Arnold (Ansvarlig for dækudviklingen til den nye Porsche Panamera).
Bilen kom i sidste uge retur fra England til Tyskland. Nu mangler der forhåbentlig bare en smule fine tuning.
Erklæret mål for denne bil er en top 30 i 24H Nürburgring 2008
BMW 120D VLN
Vores fabriksbil fra Schubert Motorsport kan vi ikke gemme os i. Denne bil har et enormt potentiale, hvilket den allerede har vist, da den i 2006 blev nummer fem samlet i 24H Nürburgring. Det er en fantastisk bil som vi fik overdraget i forbindelse med 24H Dubai.
Til trods for den hårde medfart bilen fik dér, er den tilbage i fin stand. Denne bil vil kun blive brugt til første test og de to første VLN løb, da Schubert har lejet bilen til to VLN løb samt 24H Nürburgring 2008.
Men efter 24H Nurburgring vil denne bil blive indsat i den nye 24H series på Valencia, Lautzitsring og Hungaroring.
1080 Kg og 270 diesel HK sammen med en WTTC undervogn giver en speciel oplevelse, og hver gang den bil bliver indsat, så skal der køres om klassesejr, da det er klassens bedste bil.
I kan for øvrigt læse mere om de forskellige løbsserier på:
VLN.de
24Hseries.com
GRC Racing Jan Kalmar Læs mere om: Jan KalmarRene RasmussenBuddha MotorsportGRC Racing |