Der skal som hidtil afvikles to obligatoriske pitstop under et løb. Disse har indtil nu ligget frit efter sjette omgang, men fra 2008 skal begge stop finde sted i løbets midterste tredjedel. Dermed kan et mærke ikke trække et pitstop ud og bruge sine dårligst placerede kørere til at spærre for modstandernes forreste kørere, som det sås flere gange i 2007.
Der indføres i år forbud mod teamordrer, som det kendes fra Formel 1. Dermed må et team ikke lade sine kørere skifte plads indbyrdes for at hjælpe dem, der ligger bedst i mesterskabet.
Der kommer en ny strafmulighed i form af en ”Pit Stop Penalty”, der supplerer en ”Drive Through” og en tildelt tidsstraf.
- I en Drive Through skal kørerne tage en strafrunde op gennem pitten, men må ikke foretage et obligatorisk pitstop i samme ombæring.
- Ved en Pit Stop Penalty bliver kørerne alt efter deres ”forbrydelse” holdt tilbage ved pitindgangen i et antal sekunder. Herefter må kørerne fortsætte gennem pitten til et obligatorisk stop.
Der må i en løbsweekend kun bruges seks sæt tørvejrsdæk pr. bil i kvalifikation og løb mod tidligere syv sæt.
Warm Up vil ikke længere blive afviklet søndag morgen, men vil i stedet finde sted i en ti-minutters-session fra kl. 13.05 til 13.15 før løbet. Her kan opsætning testes af og pitstop-øvelser udføres.
Tom K Sport TomKristensen.com Nils Finderup Læs mere om: Hockenheim13/04/08 - Hockenheim - DTM |