BMW-dominansen i Danish Race League har været et aktuelt samtaleemne gennem hele sæsonen, der nu er ni afdelinger gammel. Status efter seneste løb på Monza er, at det er BMW-kørere, der er løbet med de største trofæer i samtlige løb. Særligt ålborgenseren Kasper Jensen har taget sin del af det virtuelle sølvtøj med sejre i 15 løb af 18 mulige. De øvrige tre har Thor Qualmann, Nicolaj Christensen og Keld Elsner taget sig af – alle i BMW.
Men selvom BMW-kørerne har været suveræne, når det gælder løbssejre, udfyldes top-tre i den samlede stilling netop nu af Kasper Jensen på toppen med Michael Christensen, SEAT Leon, på en andenplads og Søren Graungaard i Alfa Romeo 156 på en tredjeplads. De gode placeringer i det samlede regnskab skyldes stabil kørsel med solid pointhøst i samtlige løb for de to kørere med træk på forhjulene.
Michael Christensen i SEAT Leon. (Foto: Regnar Bekker)
- Jeg er bedste mand i forhjulstrækker, men det er meget svært at følge med de BMW´er, der bare er så meget hurtigere end os. Men tror, at jeg ligger deroppe hvor jeg gør, pga. jeg har kørt stabilt hele sæsonen igennem og har været med på server 1 hver gang, siger Michael Christensen om sin nuværende position. Michael Christensen er 22 år og har kørt både folkerace og rallycross med to DM-titler som bedste i det virkelige liv siden 2002. I 2008 tager han kampen op om Renault Clio Cup.
De servere, der køres på i Danish Race League, bliver man placeret på efter en prækvalifikation, hvor de hurtigste cirka 24 kørere er på server 1, de næste 24 på server 2 og så videre. Vinderen på server 1 får tildelt 100 point, nummer to får 95 og nedefter. Vinderen på server 2 får så tildelt 75 point. Derfor kræver det en god kvalifikation og stabil kørsel, hvis man vil være med i toppen af DRL.
Jesper Davidsen og Keld Elsner dyster på Monza. (Foto: Regnar Bekker)
- Hvis vi med træk på forhjulene skal tage en sejr i DRL, så kræver det at nogle af de hurtige fejler, for FWD´er er efter min mening ikke hurtige nok. Jeg kunne godt tænke mig at køre et racerløb kun med forhjulstrukne biler. Det kunne være spændende at se, hvor folk så ligger, spøger Michael Christensen, der ikke har så høje forventninger til de resterende to løb i DRL.
- Normalt træner jeg en del på de baner, vi skal køre på, men det går ikke mere, da den rigtige racersæson er startet. Her op til sæsonstarten har der heller ikke rigtig været tid til at træne så meget. Men jeg er nød til at træne på diverse baner, hvis jeg skal på server 1 og ligge i den rigtige ende, da det er første år jeg køre simrace, slutter Michael Christensen
Toppen i race 1 på Monza:
1 Kasper Jensen - JM Racing -BMW 320si E90 2007
2 Jesper Davidsen - HELIX - BMW 320si E90 2007
3 Jesper Bayer - Bayer Racing - BMW 320si E90 2007
4 Keld Elsner - Team Old Boys - BMW 320si E90 2007
5 Johnny Nygaard - JM Racing - BMW 320si E90 2007
6 Alex Frederichsen - Northern Light Racing - BMW 320si E90 2007
7 Jimmy Reimer - Team Nøddepatjulerne - SEAT Leon 2007
8 Sten Johansen - D.B.M. Racing - BMW 320si E90 2007
9 Flemming Sichlau - Team Old Boys - SEAT Leon 2007
10 Peter Dolmeyer - Team SHiFT - BMW 320si E90 2007
11 Michael Christensen - Christensen Motorsport - SEAT Leon 2007
Toppen i race 2 på Monza:
1 Keld Elsner -Team Old Boys - BMW 320si E90 2007
2 Jesper Davidsen – HELIX - BMW 320si E90 2007
3 Johnny Nygaard - JM Racing - BMW 320si E90 2007
4 Jimmy Reimer - Team Nøddepatjulerne - SEAT Leon 2007
5 Søren Graungaard - Graungaard Racing - Alfa Romeo 156
6 Michael Christensen - Christensen Motorsport -SEAT Leon 2007
7 Allan Lykke - Gulf Racing - Chevrolet Lacetti 2007
8 Anders W-Hansen - WW Racing - SEAT Leon 2007
9 Flemming Sichlau -Team Old Boys SEAT Leon 2007
10 Michael Wolff - WW Racing - SEAT Leon 2007
Top ti i den samlede stilling efter Monza:
1 Kasper Jensen, 1674 point
2 Michael Christensen, 1539
3 Søren Graungaard, 1483
4 Keld Elsner, 1404
5 Alex Frederichsen, 1360
6 Peter Dolmeyer, 1326
7 Jesper Bayer, 1292
8 Michael Syberg, 1271
9 Tomas Beha, 1208
10 Flemming Sichlau, 1157 Bo Skovfoged Læs mere om: Jesper H. DavidsenKasper Juul Jensen |