Det var med stor spænding vi ankom til Ring Djursland fredag, vi havde hørt rygter om at vi skulle på græs, men selvom teamet har stor erfaring med græs, havde vi nu alligevel håbet på lidt fastere underlag. (Foto: Olfert)
Nå men for en gangs skyld kunne vi køre bilen af trailer, skrue hjul på, og så var vi faktisk klar. Vi kikkede lige bilen igennem en ekstra gang med de ændringer vi havde lavet siden Jyllandsringen. En af de store ændringer var anden krumtaps udluftningen, da det så ud til at være årsagen til riskogerens noget visuelle overforbrug af olie.
(Foto: Claus Engfred Olsen)
Vi kørte ud lørdag morgen til den første tidtagning med sommerfugle i maven, vi vidste at ombygningen til DTC dæk havde virket, så forventningen var stor. Derudover var vi blevet kontaktet til DEC, da et team manglede en stabil kører, så med flere timers kørsel i DEC weekenden, var banen stadig meget frisk i erindringen.
(Foto: Olfert)
Med personlig bedste tid på 58,518, var forventningen at den hurtigt skulle slås. Efter få omgange var der varme i dæk og arme, og så blev der givet gas. Men det skulle vise sig at blive et par runder med Michel Nykjær, der skulle gøre forskellen. Det meste af banen kunne vi følge Michel, både i sving og nedbremsninger, men når det kom til skoven, kunne han stikke af med 2-3 længer. Der blev derfor luret godt ned gennem skoven, og så skulle de andre linier prøves af, og gav en tid på 57,862. Efterfølgende kunne vi i pitten konstaterer at bilen også lige skulle have ændret lidt hjulvinkler.
(Foto: Olfert)
Efter nogle få justeringer, kørte vi ud til Tidtagning2, hvor vi selvfølgelig gerne ville være endnu hurtigere, så nu skulle der bare holdes på gennem skoven, resultatet blev en forbedring på 2/10s men endnu bedre var 9 stk. 57 sekunders tider der alle lå inde for 3/10s, så ingen tvivl om at bil og køre havde fundet sig godt til rette på banen. Desværre begyndte gearkassen at lave nogle meget karakteristiske lyde af godt brugte synkromesser, så efter tidtagningen blev gearkassen afmonteret og ganske rigtigt.. de var færdige.. pyt.. vi skulle jo først køre igen søndag.
(Foto: Claus Engfred Olsen)
Efter en køretur til Højbjerg efter stumper til gearkassen, blev den monteret og vi kunne Søndag morgen køre ud til Heat 1, hvor vi skulle starte som #20. Der var enighed om at kunne vi bare vinde 5 pladser samlet, så var det godkendt. Desværre var det ikke til at se at start lyset allerede var slukket da de bagerste biler kom op fra skoven, så der blev ikke vundet pladser i starten som håbet, men bilen kørte godt, så der blev kørt noget tæt og godt race. Da vi nu lå på 4 pladsen tæt på Morten Schmidt, skulle det da have et forsøg. Desværre betød Niels Ole Andersens parkering i autoværnet at der kom Saftycar. Morten havde lige nået at overhale Torben Lund’s BMW, og sammen med en masse tumult med Safty Car’en da løbet blev givet fri, betød det at der var kommet hul fra Torbens BMW til Golf’en, så vi ikke kunne nå ham inden det ternet flag. Men Bilen viste god speed, og optimismen til heat 2 var stor, da vi sluttede #12 samlet og #4 i gruppen, og det med ny personlig tid på 56,845.
(Foto: Claus Engfred Olsen)
Nå, men i heat 2 skulle vi starte #22, og igen ville vi bare gerne nogle pladser op. Alle havde nu fået god fart i deres biler, så det var ikke nemt at følge Niels Chr. Christiansen Corolla når det gik ligeud, men i nedbremsninger og sving kørte Honda’en bare som en drøm og, en god sen nedbremsning fik da også bilen helt op på siden af corollaen, men da det gik ligeud igen, var den væk. Men nogle pladser blev det da til med en samlet #15 og igen #4 i gruppen, så det var godkendt af teamet, og igen en forbedret personlig tid på 56,356.
(Foto: Olfert)
En personlig forbedring på over 2 sekunder er noget vi i teamet er meget tilfredse med, så ingen tvivl om at teamet går bedre tider i møde, og det er ikke kun på banen. Det er nemlig med stor glæde at vi har indledt et samarbejde med Sunoco, et samarbejde vi ser frem til, og vi håber at vi med Sunoco’s hjælp, kan komme helt frem i front.
Så det er med stor tilfredshed, at vi i teamet ser tilbage på en veloverstået weekend på Ring Djursland, hvor de forbedringer der er blevet lavet på bilen, alle har vist gode resultater, og med flere forbedringer i vente, ser fremtiden lys ud.
(Foto: Olfert)
Til sidst skal der lyde til tillykke til Jakob Borum med de flotte resultater. Vi håber at samarbejdet med Pro Racing, ender med 2 Honda’er på podiet.
Hele teamet siger tak til alle på Ring Djursland, vi ses på Jyllandsrigen den 7. - 8. juni.
TeamBudgetRacing.dk Læs mere om: Mikkel HolchRing Djursland18/05/08 - Ring Djursland - Special Saloon |