Solen skinnede fra en skyfri himmel, arrangementet og hastighedsprøverne var af meget høj kvalitet, ingen kunne bede om bedre forhold til afvikling af 2. afd. af Danmarks mesterskabet i rally - som blev kørt i Hornsyld (Horsens) og omegn. Eksperter på besøg
Brian Madsen havde om torsdagen inden DM-rallyet testet Peugeot 207 Super 2000 sammen med Chefmekaniker Rene Jørgensen og en ingeniør fra Peugeot Sport i Frankrig. Franskmanden havde tryllet lidt med en ny undervognsopsætning og gav nogle vigtige guldkorn som vi kunne bruge i vores udviklingsarbejde.
Speeden er der
Allerede fra prøve 1 kørte vi et godt solidt tempo og havde en sekundtæt dyst med de nærmeste konkurrenter.
Prøve 5 kørte vi hurtigste tid af alle og kunne glæde os over at føre rallyet generelt.
Det var der ingen i teamet der havde troet vi kunne gøre det på dette tidlige stadie.
(Foto: DanskRallyFoto.dk)
Glæden varede desværre kun kort. I sidste sving på prøve 6 kom der mislyde fra motoren, og ved den efterfølgende servicepause blev håndklædet kastet i ringen. Teamet måtte slukøret køre hjem med motordefekt.
Det er rigtig trist at udgå af et motorløb når man er sat helt op. Men det er vigtigt at holde fast i at vi er i et forløb hvor vi skal lære bilen at kende og få den afstemt til de danske forhold. Vi glæder os til at fortsætte den positive udvikling og ser frem til DM3 som køres i Kalundborg den 5. juli.
Fightervilje og dygtige mekanikere
Teamets andet hold, Seidler og Gravgaard i 307CC havde heller ikke en let dag, men formåede via en kæmpe indsats fra teamets mekanikere at få bilen i mål med en respektabel 15. plads generelt og 3’er i klasse 7.
Kjeld Seidler udtaler:
Allerede på hastighedsprøve nr. 1 startede vores problemer, i et venstresving var en af vores konkurrenter kørt af vejen, desværre så bilen spærrede vejen totalt, jeg tror vi venter 15-20 sekunder før det lykkedes af komme forbi, hvilket er en evighed i denne form for sport.
(Foto: DanskRallyFoto.dk)
På prøve 2 oplevede vi det alle frygter i motorsport, nemlig et bremsesvigt, bremsepedalen gik direkte i bund i en nedbremsning, vi listede os igennem resten af prøven. Imellem prøve 2 og 3 lykkedes det for os på transportetapen at lave en nødreparation så vi kunne køre prøve 3 og derefter komme ud til vores mekanikere, tidstabet var stort, men vi var stadig med. Til service viste det sig at det var en bremseslange der var blevet beskadiget.
Mekanikerne fik repareret skaden og vi var klar til kamp igen.
Resten af dagen kørte 307’eren uden problemer, vi ser nu frem mod næste DM afdeling.
Peugeot Forhandler Forening Læs mere om: Horsens31/05/08 - Horsens - DM Rally - DM |