Der er noget, som tyder på, at Michael Outzen kan forberede sig på en varm weekend. Metrologerne lover fortsat termometer-målinger i det røde felt og konkurrenterne lover frontalt angreb på hans føring i mesterskabet. - Ja, man kan da hurtigt få dug på kuplen med de betingelser, griner fynboen – men mon dog ikke det rammer os alle lige hårdt?
Sådan så det ud på Ring Djursland. (Foto: Gripping Media)
Jyllands-Ringen er ofte blevet kaldt en BMW-bane, fordi de fleste forhjulstrækkere har store problemer med at få dækkene til at holde mere end nogle få omgange. Hertil siger Henrik Lundgaard:
- Banen er meget hård ved fordækkene, og det mærkes især på forhjulstrækkerne. Den høje temperatur på asfalten gør det ikke bedre, men det ændrer ikke meget på vores måde at køre banen på.
Der er kun kørt to af sæsonens otte løb, og der er ikke sket nogen stor spredning af feltet i kampen om mesterskabet. Teamchef Kent Bo Pedersen fra Perfection Racing er ikke i tvivl om betydningen af det kommende løb:
- Forskellen for den hurtigste og den langsomste er skrumpet meget ind i år. Der er ganske enkelt ikke plads til den mindste smutter, uden det koster placeringer og point. Vi går efter at vinde, men plan B er at sikre os så mange point som muligt. Vores test viser, at vi ikke er håbløst bagud, men det vil blive hårdt at ligge i front.
Chevrolet Motorsport Danmark Gripping Media ApS Læs mere om: Henrik LundgaardMichael OutzenChevrolet Motorsport DanmarkPerfection RacingJyllandsringen08/06/08 - Jyllandsringen - Danish Touringcar Challenge - DTC mesterskabet |