Glad, smilende og afslappet – en stor modsætning til det billede man kunne se af Anders Majgaard efter løbet på Ring Djursland. - Motoren går meget bedre end dengang. Den gik godt i går og bedre i dag, men der mangler stadig noget, for de kører fra mig, når det går lige ud. Jeg kan godt være lidt bekymret for Padborg næste gang, men nu er vi i det mindste nået til et punkt, hvor det kan betale sig at teste igen.
(Foto: Gripping Media)
Weekenden startede stille og roligt under træningen med at få kørt banen ind i kroppen og lave et par små justeringer på opsætningen. Det var vigtigt at få kompenseret for de manglende testkilometre, og så var tiderne ikke det væsentlige. Tidtagningen resulterede i en femteplads og som udgangspunkt til første løb var det fuldt ud acceptabelt.
- Jeg vil hellere starte som nummer fem og lave nogle overhalinger end starte etter og straks blive overhalet.
Første løb kom af sted uden problemer og på første omgang lykkedes det at komme forbi Kim Holmgaard. Det gav nogle omgange med konstante angreb fra Kim, hvis Seat tydeligt var hurtigere på de lige stykker. Anders udnyttede BMW’ens køreegenskaber i svingene til at afvise angrebene og opbygge et forspring, der kunne holde på langsiden. Taktikken lykkedes og fjerdepladsen holdt hele vejen hjem. I sidste del af løbet var Anders ved at få kontakt med Lars Højriis og kun tre tiendedele skilte dem på målstregen.
Startplaceringen var stort set uændret til andet heat, hvor de seks bedst placerede fra første heat starter i omvendt rækkefølge. I førergruppen var der positionsskift fra første omgang, da Kent Iversen begyndte sin tur frem mod førerpositionen. Anders var fra begyndelsen igen under angreb fra Kim Holmgaard og på femte omgang pressede Holmgaard lidt for hårdt med det resultat, at bilerne rørte hinanden. Det kostede et skævt styretøj på BMW’en, som resten af heatet måtte køres med kontrastyring på de lige stykker – det kostede Kim Holmgaard en strafbane, som han dog ikke nåede at afvikle, inden han selv blev påkørt. Med et skævt styretøj koster det fart overalt på banen, så et tab på en enkelt placering var reelt billigt sluppet.
- Jeg mistede en masse på Djursland, men denne gang er der da heldigvis kommet så mange point på kontoen, at jeg er med igen. Nu skal vi have testet, for det bliver ikke let på Padborg med den lange lige strækning. Gripping Media ApS Læs mere om: Anders MajgaardJA MotorsportJyllandsringen08/06/08 - Jyllandsringen - Advan Cup - DM |