Lørdagens fri træning er kørt og hermed er der ikke mere træning til Le Mans series bilerne inden eftermiddagens kvalifikation. Ikke overraskende er det igen Team Peugeot Total der fører an, men knapt så overbevisende som i går. (Foto: Natascha Theisen)
Top-4 er diesel biler, men set fra et tilskuer synspunkt er det vigtigt at lægge mærke til at Peugeot og Audi i denne session har mixet godt, så der er klar til helt åben kamp når der køres kvalifikation i eftermiddag.
(Foto: Natascha Theisen)
Den hurtigste benzin bil i denne session var Charouz Racing System’s Lola Aston Martin, men den er 3,7 sekund langsommere end den hurtigste Peugeot.
Det er for lang mere overraskende at LMP2 teamet Van Merksteijn Motorsport er denne sessions 6. Hurtigste bil. De kom under 1:44 grænsen med deres LMP2 Porsche RS Spyder. En tid som mange LMP1 teams misunder dem.
(Foto: Natascha Theisen)
Til gengæld hænger Team Essex lidt i denne session, og de skal have fundet gårdagens speed inden det går løs i kvalifikationen.
Til gengæld kunne vi glæde os over Barazi Epsilon som var de eneste der er i nærheden af at kunne følge Van Merksteijn Motorsport, selvom Juan Barazi er 0,8 sekund efter den Hollandske Porsche.
(Foto: Natascha Theisen)
GT1 klassen bød ikke på overraskelser. Det var igen Team Modena og deres Aston Martin DBR9 der var hurtigst, foran de to Luc Alphand Aventures Corvette C6.R’er. Set udfra de frie træninger er det nok her vi skal kigge igen når der køres kvalifikation, det vil overraske mig hvis andre blander sig i top striden.
(Foto: Natascha Theisen)
GT2 klassen gik til den her til morgen. En lang periode med Farnbacher Racing som de hurtigste, men til slut blev Lars Erik Nielsen og Allan Simonsen overhalet af Team Felbermayr-Proton og team kammeraterne i en Ferrari F430 GT. Men med de 3 første biler inden for et ½ sekund, kan det kun blive spændende når der i eftermiddag skal køres kvalifikation.
|
Pl |
Nr |
|
Team |
Bil |
Klasse |
Tid |
Gap |
|
1 |
8 |
|
Team Peugeot Total |
Peugeot 908 Hdi-FAP |
LMP1 |
1:39.023 |
|
2 |
2 |
|
Audi Sport Team Joest |
Audi R10 TDI |
LMP1 |
1:40.347 |
1,324 |
3 |
7 |
|
Team Peugeot Total |
Peugeot 908 Hdi-FAP |
LMP1 |
1:40.815 |
1,792 |
|
4 |
1 |
|
Audi Sport Team Joest |
Audi R10 TDI |
LMP1 |
1:42.255 |
3,232 |
5 |
10 |
|
Charouz Racing System |
Lola Aston Martin |
LMP1 |
1:42.732 |
3,709 |
6 |
34 |
|
Van Merksteijn Motorsport |
Porsche RS Spyder |
LMP2 |
1:43.901 |
4,878 |
|
7 |
5 |
|
Team Oreca Matmut |
Courage-Oreca Judd |
LMP1 |
1:44.063 |
5,040 |
8 |
6 |
|
Team Oreca Matmut |
Courage-Oreca Judd |
LMP1 |
1:44.140 |
5,117 |
9 |
16 |
|
Pescarolo Sport |
Pescarolo Judd |
LMP1 |
1:44.363 |
5,340 |
|
10 |
15 |
|
Creation AIM |
Creation - Aim |
LMP1 |
1:44.613 |
5,590 |
11 |
32 |
|
Barazi Epsilon |
Zytek 07S |
LMP2 |
1:44.698 |
5,675 |
12 |
33 |
|
Speedy Racing Team Sebah |
Lola Judd |
LMP2 |
1:44.819 |
5,796 |
|
13 |
25 |
|
RML |
Lola MG |
LMP2 |
1:45.040 |
6,017 |
14 |
14 |
|
Creation AIM |
Creation Aim |
LMP1 |
1:45.060 |
6,037 |
15 |
21 |
|
Epsilon Euskadi |
Epsilon Euskadi Judd |
LMP1 |
1:45.061 |
6,038 |
|
16 |
20 |
|
Epsilon Euskadi |
Epsilon Euskadi Judd |
LMP1 |
1:45.103 |
6,080 |
17 |
17 |
|
Pescarolo Sport |
Pescarolo Judd |
LMP1 |
1:45.264 |
6,241 |
18 |
31 |
|
Team Essex |
Porsche RS Spyder |
LMP2 |
1:45.464 |
6,441 |
|
19 |
18 |
|
Rollcentre Racing |
Pescarolo Judd |
LMP1 |
1:45.760 |
6,737 |
20 |
27 |
|
Horag Racing |
Porsche RS Spyder |
LMP2 |
1:45.812 |
6,789 |
21 |
45 |
|
Embassy Racing |
WF01 Zytek |
LMP2 |
1:46.687 |
7,664 |
|
22 |
40 |
|
Quifel ASM Team |
Lola AER |
LMP2 |
1:46.722 |
7,699 |
23 |
41 |
|
Trading Performance |
Zytek 07S |
LMP2 |
1:46.722 |
7,699 |
24 |
44 |
|
Kruse Schiller Motorsport |
Lola Mazda |
LMP2 |
1:47.411 |
8,388 |
|
25 |
46 |
|
Embassy Racing |
WF01 Zytek |
LMP2 |
1:48.067 |
9,044 |
26 |
35 |
|
Saulnier Racing |
Pescarolo Judd |
LMP2 |
1:48.134 |
9,111 |
27 |
3 |
|
Scuderia Lavaggi |
Lavaggi AER |
LMP1 |
1:48.499 |
9,476 |
|
28 |
26 |
|
Bruichladdich Radical |
Radical AER |
LMP2 |
1:49.113 |
10,090 |
29 |
4 |
|
Saulnier Racing |
Pescarolo Judd |
LMP1 |
1:49.296 |
10,273 |
30 |
37 |
|
WR / Salini |
WR Zytek |
LMP2 |
1:52.416 |
13,393 |
|
31 |
59 |
|
Team Modena |
Aston Martin DBR9 |
LMGT1 |
1:53.602 |
14,579 |
32 |
73 |
|
Luc Alphand Aventures |
Corvette C6.R |
LMGT1 |
1:54.131 |
15,108 |
33 |
72 |
|
Luc Alphand Aventures |
Corvette C6.R |
LMGT1 |
1:54.328 |
15,305 |
|
34 |
55 |
|
IPB Spartak Racing |
Lamborghini |
LMGT1 |
1:54.406 |
15,383 |
35 |
77 |
|
Team Felbermayr-Proton |
Porsche 997 GT3 RSR |
LMGT2 |
1:58.082 |
19,059 |
36 |
90 |
|
Farnbacher Racing |
Ferrari F430 GT |
LMGT2 |
1:58.451 |
19,428 |
|
37 |
91 |
|
Farnbacher Racing |
Porsche 997 GT3 RSR |
LMGT2 |
1:58.611 |
19,588 |
38 |
99 |
|
JMB Racing |
Ferrari F430 GT |
LMGT2 |
1:58.788 |
19,765 |
39 |
76 |
|
Imsa Performance Matmut |
Porsche 997 GT3 RSR |
LMGT2 |
1:59.523 |
20,500 |
|
40 |
85 |
|
Snoras Spyker Squadron |
Spyker C8 Laviolette |
LMGT2 |
2:00.329 |
21,306 |
41 |
94 |
|
Speedy Racing Team |
Spyker C8 Laviolette |
LMGT2 |
2:00.707 |
21,684 |
42 |
98 |
|
JMB Racing |
Ferrari F430 GT |
LMGT2 |
2:00.963 |
21,940 |
|
43 |
95 |
|
James Watt Automotive |
Porsche 997 GT3 RSR |
LMGT2 |
2:01.848 |
22,825 |
44 |
75 |
|
Imsa Performance Matmut |
Porsche 997 GT3 RSR |
LMGT2 |
2:02.039 |
23,016 |
45 |
88 |
|
Team Felbermayr-Proton |
Porsche 997 GT3 RSR |
LMGT2 |
2:02.217 |
23,194 |
|
Vejgaard
Læs mere om: Barazi-EpsilonFarnbacher RacingTeam Essex17/08/08 - Nürburgring - Le Mans Series |