Den store opgave hos Perfection Racing i denne vinter er opbygningen af en ny gruppe N Chevrolet Nubira, som teamet skal have klar til deltagelse i Advan Cup, hvor Kim Holmgaard skal køre bilen i år. Men for de, som har besøgt værkstedet, har det næsten set ud som om projektet er blevet lagt på is. Der står ganske vist en ekstra Nubira på værkstedet, men den er helt standard - den har efterhånden stået der længe - og for lige at sætte prikken over i'et, så er den også rød! Ikke ligefrem den farve, man ellers forbinder med det lyseblå Chevrolet-team.
Men nu kommer der synlige fremskridt. For naturligvis er der blevet arbejdet på den nye bil. Indtil videre har det bare ikke være i Odense. I stedet har Ray Mallock i England arbejdet på at gøre et nyt chassis klar og netop i disse dage er det på vej til Danmark.
(Foto: Chevrolet Motorsport Danmark)
Opbygningen af det nye chassis ligger så tæt op ad Super2000-chassierne, som reglementet tillader. Et Super2000-chassis må modificeres lidt mere end en gruppe N bil, men det er noget som Ray Mallock har fuldstændig styr på. Det er nemlig dem, som har gjort arbejdet med at få begge versioner homologeret hos det internationale bilsportsforbund, FIA.
Faktisk er den røde Nubira, som allerede holder i Odense, lige netop den bil, som dannede grundlag for homologeringen. Den har været langt omkring, idet den oprindeligt stammer fra Canada, hvor Chevrolet Nubira sælges med en 2-liters motor. Derfor blev den valgt som udgangspunkt for racerversionerne og nu skal de mekaniske dele fra denne bil altså flyttes over i det nye chassis, som er på vej.
Det er et større samlearbejde, som ligger forude, men det skulle gerne munde ud i en gruppe N racer, som bliver lige så succesfuld, som DTC-racerne har været det. Hr. Nielsen
Læs mere om: Kim HolmgaardChevrolet Motorsport Danmark |