Peugeot Sport Total teamets Peugeot 908 HDi FAB #9 fører dette års 24-timers løb på Le Mans ved starten på den 8. time, forspringet ned til bilen på 2. pladsen Audi R15 TDI #1 fra Audi Sport Team Joest er på 1:33,564. Bilerne der på nuværende tidspunkt er på 3. og 4. pladserne er begge Peugeot 908 HDi FAB racere, først #8 fra Team Peugeot Total og derefter #17 fra Pescarolo Sport. Udover Tom Kristensen's Audi på 2. pladsen, er de 'danske' bilers placeringer følgende nu:
9. pl. LMP1 Audi #15 - Christian Bakkerud
13. pl. LMP2 Porsche #31 - Team Essex - Casper Elgaard og Kristian Poulsen
21. pl. GT1 Corvette #63 - Jan Magnussen
25. pl. LMP2 Zytek #32 - Juan Barazi
37. pl. GT2 Ferrari #89 - Allan Simonsen
Lyset aftager nu hurtigt over banen, og det er imponerende at se bilerne med lys på i tusmørket.
Team Essex #31 fører igen LMP2 klassen, ligesom Corvette #63 fører i GT1 klassen.
22:10
Der arbejdes stadig på Audi #3, teamet er ved at monterer hjul på bilen, så forhåbentlig får vi den snart på banen igen. selv om den rolle i selve løbet selvfølgelig er helt udspillet.
22:15
Audi #3 kører ud på banen, det er med Romain Dumas ved rattet.
22:18
Team Essex #31 kører i pit, hvor Casper Elgaard overtager bilen.
Samtidig vender Audi #3 tilbage til pitten, og skubbes ind i pitgaragen igen!
22:20
Audi #3 køres ud igen, og på banen med den.
På grund af problemer med Aston Martin #008, der har været i pit længe, rykker Audi #15 op på 8. pladsen.
22:26
Aston Martin #008 er fortsat i pit, og den rykker hele tiden ned af resultattabellen, men nu køres den ud af pitgaragen og sendes ud på banen - den er ligger i øjeblikket på 11. pladsen.
22:28
Den førende Peugeot #9 har netop rundet 120 omgange, og den er i øjeblikket 1:52,904 foran Audi #2 på 2. pladsen.
Corvette #63 i pit til tankning og nye dæk. Den fører fortsat GT1 klassen, og er på 19. pladsen generelt. Den er pt. 1:14,548 sekund foran søsterbilen i Corvette Racing #64.
Audi #1 taber i øjeblikket tid til Peugeot #9 på 1. pladsen, tidsforskelle er nu 2:01,136.
22:40
Audi #1 slår igen, og haler nu ind på Peugeot #9, tidsforskellen er nu igen under de to minutter, difference er på 1:11,044.
22:49
Audi #1 i pit, Tom Kristensen bliver i bilen, og efter tankning skubbes bilen ind i pitgaragen. Tom sidder fortsat i bilen.
22:52
Audi #2 på banen igen efter et hurtigt servicecheck.
23:00
Peugeot er igen på 1. og 2. pladserne efter Tom Kristensen's service besøb i pitten.
Den førende bil Peugeot #9, på 2. pladsen kommer Peugeot #8 og 3. pladsen Audi #1.
Stillingen efter 8. time:
|
Pl |
# |
Kl. |
Team |
Mærke |
Omg. |
|
1 |
9 |
LMP1 |
Peugeot Sport Total |
Peugeot 908 HDi FAP |
129 |
2 |
8 |
LMP1 |
Team Peugeot Total |
Peugeot 908 HDi FAP |
128 |
3 |
1 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R15 TDI |
128 |
|
4 |
17 |
LMP1 |
Pescarolo Sport |
Peugeot 908 HDi FAP |
127 |
5 |
007 |
LMP1 |
AMR Eastern Europe |
Lola B09/60-Aston Martin |
126 |
6 |
14 |
LMP1 |
Team Kolles |
Audi R10 TDI |
126 |
|
7 |
15 |
LMP1 |
Team Kolles |
Audi R10 TDI |
125 |
8 |
11 |
LMP1 |
Team ORECA Matmut AIM |
ORECA 01-AIM |
125 |
9 |
16 |
LMP1 |
Pescarolo Sport |
Pescarolo 01-Judd |
125 |
|
10 |
13 |
LMP1 |
Speedy Racing Team Sebah |
Lola B08/60-Aston Martin |
124 |
11 |
7 |
LMP1 |
Team Peugeot Total |
Peugeot 908 HDi FAP |
123 |
12 |
008 |
LMP1 |
Aston Martin Racing |
Lola B09/60-Aston Martin |
122 |
|
13 |
31 |
LMP2 |
Team Essex |
Porsche RS Spyder |
122 |
14 |
5 |
LMP2 |
NAVI Team Goh |
Porsche RS Spyder |
122 |
15 |
10 |
LMP1 |
Team ORECA Matmut AIM |
ORECA 01-AIM |
122 |
|
16 |
12 |
LMP1 |
Signature Plus |
Courage LC70-Judd |
121 |
17 |
33 |
LMP2 |
Speedy Racing Team Sebah |
Lola B09/80-Judd |
119 |
18 |
25 |
LMP2 |
RML |
Lola B09/86-Mazda |
117 |
|
19 |
6 |
LMP1 |
Team LNT |
Ginetta Zytek 09S |
116 |
20 |
63 |
GT1 |
Corvette Racing |
Corvette C6.R |
116 |
21 |
32 |
LMP2 |
Barazi Epsilon |
Zytek 07S |
116 |
|
22 |
30 |
LMP2 |
Racing Box SRL |
Lola B09/80-Judd |
116 |
23 |
64 |
GT1 |
Corvette Racing |
Corvette C6.R |
115 |
24 |
4 |
LMP1 |
Creation Autosportif |
Creation Judd |
115 |
|
25 |
35 |
LMP2 |
OAK Racing |
Pescarolo 01-Mazda |
114 |
26 |
73 |
GT1 |
Luc Alphand Aventures |
Corvette C6.R |
113 |
27 |
23 |
LMP1 |
Strakka Racing |
Ginetta Zytek 09S |
113 |
|
28 |
24 |
LMP2 |
OAK Racing |
Pescarolo 01-Mazda |
112 |
29 |
82 |
GT2 |
Risi Competizione |
Ferrari F430 GT |
111 |
30 |
76 |
GT2 |
IMSA Performance Matmut |
Porsche 911 GT3 RSR |
110 |
|
31 |
92 |
GT2 |
JMW Motorsport |
Ferrari F430 GT |
110 |
32 |
97 |
GT2 |
BMS Scuderia Italia SPa |
Ferrari F430 GT |
109 |
33 |
80 |
GT2 |
Flying Lizard Motorsport |
Porsche 911 GT3 RSR |
109 |
|
34 |
83 |
GT2 |
Risi Competizione |
Ferrari F430 GT |
108 |
35 |
85 |
GT2 |
Snoras Spyker Squadron |
Spyker C8 Laviolette |
108 |
36 |
89 |
GT2 |
Hankook Team Farnbacher |
Ferrari F430 GT |
108 |
|
37 |
009 |
LMP1 |
Aston Martin Racing |
Lola B09/60-Aston Martin |
108 |
38 |
84 |
GT2 |
Team Modena |
Ferrari F430 GT |
108 |
39 |
78 |
GT2 |
AF Corse SRL |
Ferrari F430 GT |
108 |
|
40 |
87 |
GT2 |
Drayson Racing |
Aston Martin Vantage |
107 |
41 |
99 |
GT2 |
JMB Racing |
Ferrari F430 GT |
107 |
42 |
96 |
GT2 |
Virgo Motorsport |
Ferrari F430 GT |
106 |
|
43 |
2 |
LMP1 |
Audi Sport North America |
Audi R15 TDI |
104 |
44 |
41 |
LMP2 |
GAC Racing Team |
Zytek 07S |
102 |
45 |
70 |
GT2 |
IMSA Performance Matmut |
Porsche 911 GT3 RSR |
102 |
|
46 |
81 |
GT2 |
Team Advanced Engineering |
Ferrari F430 GT |
102 |
47 |
72 |
GT1 |
Luc Alphand Aventures |
Corvette C6.R |
99 |
48 |
3 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R15 TDI |
88 |
|
49 |
39 |
LMP2 |
Kruse-Schiller Motorsport |
Lola B07/46-Mazda |
83 |
50 |
66 |
GT1 |
Jetalliance Racing GmbH |
Aston Martin DBR9 |
83 |
51 |
75 |
GT2 |
Endurance Asia Team |
Porsche 911 GT3 RSR |
79 |
|
52 |
26 |
LMP2 |
Bruichladdich Bruneau |
Radical-AER |
65 |
53 |
40 |
LMP2 |
Quifel-ASM Team |
Ginetta Zytek 09S |
46 |
54 |
77 |
GT2 |
Team Felbermayr-Proton |
Porsche 911 GT3 RSR |
24 |
|
55 |
68 |
GT1 |
JLOC |
Lamborghini Murcielago |
1 |
|
Hr. Nielsen
Læs mere om: Le Mans13/06/09 - Le Mans - Le Mans |