Der er nu kun tre timer tilbage af dette års 24-timers løb på Le Mans, den 77. udgave af løbet, og denne time indledes som de sidste mange timer med to Peugeot 908 HDi FAP racere på de to første pladser. Det er med Peugeot Sport Total's nummer 9 foran Team Peugeot Total's nummer 8. Der er i øjeblikket 1:55,321 i mellem dem, og de har tilbagelagt 336 omgange. Audi #1 er fortsat på 3. pladsen, men efter de mekaniske problemer i foregående time, er den nu 6 omgange efter Peugeot racerne. Udover Tom Kristensen's Audi på 3. pladsen, er de 'danske' bilers placeringer følgende nu:
10. pl. LMP2 Porsche #31 - Team Essex - Casper Elgaard og Kristian Poulsen
11. pl. LMP1 Audi #15 - Christian Bakkerud
15. pl. GT1 Corvette #63 - Jan Magnussen
30. pl. LMP2 Zytek #32 - Juan Barazi
Udgået GT2 Ferrari #89 - Allan Simonsen
I LMP2 klassen er det fortsat Team Essex #31 der fører, de er nu 3 omgange foran Team Goh #5 på anden pladsen. De to biler er placeret på 10. og 12. pladserne generelt.
Corvette Racing's interne kamp om 1. og 2. pladserne i GT1 klassen føres i øjeblikket af #64 der er 8,408 sekund foran #63.
GT1 klassen føres af Ferrari #28 fra Risi Competizone.
Den lovede regn, har bortset fra et par små lokale byger, holdt sig væk fra Le Mans. Men der tales om nyt regnvejr omkring klokken 13:00.
12:20
Corvette #63 i pit til tankning og kørerskift.
12:23
Team Essex i pit til tankning, Casper Elgaard bliver i bilen.
12:26
Team Goh #5 i pit til tankning og kørerskift.
12:29
Audi #1 inde til tankning og nye dæk, Rinaldo Capello bliver i bilen.
Med 2½ time tilbage af købet kan vi konstaterer at der stadig er 38 ud af de 55 startende biler med endnu, og det er fortsat Peugeot #9 der fører løbet.
12:35
TV2 oplyder, at Jan Magnussen har meldt sig rask nok til at køre igen, men teamet har besluttet ikke at lade ham køre.
12:38
Den ene af de to førende Peugeot racere var lige i pit for at få skiftet motorcover!
12:42
Corvette #64 er stoppet ud på banen, lige før pitindkørslen.
Banens officials skubber nu raceren ind i pitten.
12:44
Team Goh Porschen #5 spinder rundt og taber endnu mere tid i forhold til Team Essex #31.
12:45
Corvette #64 holder nu ved pitindkørslen, spørgsmålet er om teamet må hente den ind til evt. reparation.
Corvette mekanikerne løber ned gennem pitlane for at hente deres bil.
Men der hersker åbenbart rådvilhed omkring om de må hente den ind.
12:52 - Corvette mekanikerne er endelig kommet frem til #64.
Det er sandsynligvis en gearkassefejl der tog #64 Corvetten ud af løbet.
13:00
22. time slutter med Peugeot #9 på første pladsen, #8 på anden pladsen, og Audi #1 på tredje pladsen.
Stillingen efter 22. time:
|
Pl. |
# |
Kl. |
Team |
Mærke |
Omg. |
|
1 |
9 |
LMP1 |
Peugeot Sport Total |
Peugeot 908 HDi FAP |
352 |
2 |
8 |
LMP1 |
Team Peugeot Total |
Peugeot 908 HDi FAP |
352 |
3 |
1 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R15 TDI |
346 |
|
4 |
007 |
LMP1 |
AMR Eastern Europe |
Lola B09/60-Aston Martin |
344 |
5 |
11 |
LMP1 |
Team ORECA Matmut AIM |
ORECA 01-AIM |
340 |
6 |
7 |
LMP1 |
Team Peugeot Total |
Peugeot 908 HDi FAP |
339 |
|
7 |
13 |
LMP1 |
Speedy Racing Team Sebah |
Lola B08/60-Aston Martin |
339 |
8 |
14 |
LMP1 |
Team Kolles |
Audi R10 TDI |
338 |
9 |
16 |
LMP1 |
Pescarolo Sport |
Pescarolo 01-Judd |
338 |
|
10 |
15 |
LMP1 |
Team Kolles |
Audi R10 TDI |
330 |
11 |
31 |
LMP2 |
Team Essex |
Porsche RS Spyder |
330 |
12 |
5 |
LMP2 |
NAVI Team Goh |
Porsche RS Spyder |
327 |
|
13 |
008 |
LMP1 |
Aston Martin Racing |
Lola B09/60-Aston Martin |
321 |
14 |
63 |
GT1 |
Corvette Racing |
Corvette C6.R |
316 |
15 |
33 |
LMP2 |
Speedy Racing Team Sebah |
Lola B09/80-Judd |
315 |
|
16 |
12 |
LMP1 |
Signature Plus |
Courage LC70-Judd |
315 |
17 |
64 |
GT1 |
Corvette Racing |
Corvette C6.R |
311 |
18 |
73 |
GT1 |
Luc Alphand Aventures |
Corvette C6.R |
309 |
|
19 |
24 |
LMP2 |
OAK Racing |
Pescarolo 01-Mazda |
306 |
20 |
3 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R15 TDI |
303 |
21 |
82 |
GT2 |
Risi Competizione |
Ferrari F430 GT |
302 |
|
22 |
97 |
GT2 |
BMS Scuderia Italia SPa |
Ferrari F430 GT |
300 |
23 |
23 |
LMP1 |
Strakka Racing |
Ginetta Zytek 09S |
297 |
24 |
78 |
GT2 |
AF Corse SRL |
Ferrari F430 GT |
296 |
|
25 |
83 |
GT2 |
Risi Competizione |
Ferrari F430 GT |
296 |
26 |
92 |
GT2 |
JMW Motorsport |
Ferrari F430 GT |
293 |
27 |
85 |
GT2 |
Snoras Spyker Squadron |
Spyker C8 Laviolette |
292 |
|
28 |
4 |
LMP1 |
Creation Autosportif |
Creation Judd |
291 |
29 |
84 |
GT2 |
Team Modena |
Ferrari F430 GT |
288 |
30 |
32 |
LMP2 |
Barazi Epsilon |
Zytek 07S |
287 |
|
31 |
99 |
GT2 |
JMB Racing |
Ferrari F430 GT |
278 |
32 |
81 |
GT2 |
Team Advanced Engineering |
Ferrari F430 GT |
275 |
33 |
25 |
LMP2 |
RML |
Lola B09/86-Mazda |
273 |
|
34 |
87 |
GT2 |
Drayson Racing |
Aston Martin Vantage |
272 |
35 |
66 |
GT1 |
Jetalliance Racing GmbH |
Aston Martin DBR9 |
269 |
36 |
76 |
GT2 |
IMSA Performance Matmut |
Porsche 911 GT3 RSR |
265 |
|
37 |
96 |
GT2 |
Virgo Motorsport |
Ferrari F430 GT |
255 |
38 |
009 |
LMP1 |
Aston Martin Racing |
Lola B09/60-Aston Martin |
252 |
39 |
39 |
LMP2 |
Kruse-Schiller Motorsport |
Lola B07/46-Mazda |
249 |
|
40 |
10 |
LMP1 |
Team ORECA Matmut AIM |
ORECA 01-AIM |
219 |
41 |
17 |
LMP1 |
Pescarolo Sport |
Peugeot 908 HDi FAP |
210 |
42 |
35 |
LMP2 |
OAK Racing |
Pescarolo 01-Mazda |
208 |
|
43 |
30 |
LMP2 |
Racing Box SRL |
Lola B09/80-Judd |
203 |
44 |
80 |
GT2 |
Flying Lizard Motorsport |
Porsche 911 GT3 RSR |
194 |
45 |
75 |
GT2 |
Endurance Asia Team |
Porsche 911 GT3 RSR |
185 |
|
46 |
89 |
GT2 |
Hankook Team Farnbacher |
Ferrari F430 GT |
183 |
47 |
6 |
LMP1 |
Team LNT |
Ginetta Zytek 09S |
178 |
48 |
2 |
LMP1 |
Audi Sport North America |
Audi R15 TDI |
104 |
|
49 |
41 |
LMP2 |
GAC Racing Team |
Zytek 07S |
102 |
50 |
70 |
GT2 |
IMSA Performance Matmut |
Porsche 911 GT3 RSR |
102 |
51 |
72 |
GT1 |
Luc Alphand Aventures |
Corvette C6.R |
99 |
|
52 |
26 |
LMP2 |
Bruichladdich Bruneau |
Radical-AER |
91 |
53 |
40 |
LMP2 |
Quifel-ASM Team |
Ginetta Zytek 09S |
46 |
54 |
77 |
GT2 |
Team Felbermayr-Proton |
Porsche 911 GT3 RSR |
24 |
|
55 |
68 |
GT1 |
JLOC |
Lamborghini Murcielago |
1 |
|
Allan Nielsen
Læs mere om: Le Mans |