Efter det ringe resultat i debutløbet på Karlskoga sidst i maj var det helt sikkert, at der var noget der hæmmede bilens ydelse. Det viste sig at være katalysatoren der var smeltet sammen, hvorfor den blev skiftet med det samme. Derefter kørte Kasper en test på Anderstorp Raceway, hvor han på meget flittigt brugte dæk satte en ny personlig hurtigste omgangstid. Dette var efter at have prøvet nogle nye indstillinger på bilen som passer Kasper rigtig godt. Anden afdeling af det svenske mesterskab for Formel Renault 2.0 skulle have været kørt på Anderstorp Raceway den 6 - 7. juni. Løbet blev imidlertid aflyst og der arbejdes nu på at finde en alternativ dato til denne afdeling.
Næste gang Kasper skal i aktion bliver derfor den 10. - 11. juli hvor der køres på Falkenberg, igen sammen med STCC.
Dataloggingen på Kaspers racer var stadig defekt til testen på Anderstorp, men den 24. juni var den repareret og fungerede som den skulle. Det var heldigt, for da var der nemlig test på Falkenberg. Kasper viste godt tempo og dataloggingen hjalp til at finde et par tiendedele mere i den sidste træning.
”Falkenberg er en meget hurtig bane, hvor det er ekstra vigtigt at have god fart med ud af alle sving, hvilket passer min kørestil godt. Et af svingene tages med 180 km/t og har desuden en rimelig blind indgang, som gør det sværere at ramme den helt rigtige linje der skal til for at tage svinget med fuld gas.” siger Kasper og fortsætter, ”der er sket gode forbedringer så jeg tror vi alle i Racing Sweden har store forventninger til løbet på Falkenberg.”
Erik Krogh Læs mere om: Kasper KroghTeam Racing SwedenFalkenberg11/07/09 - Falkenberg - Formel Renault 2.0 Sverige |