Efter virkelig at havde været inde i kampen på PadborgPark var vi selvfølgelig optimister til weekendens Grandprix på Jyllandsringen. Suzukien kører bedre og bedre og er nu konkurrence dygtigt, dog er der plads til forbedringer og de skal nok komme! Det har været en uge med masser af mekanikker arbejde og alle involverede har stået på den anden ende. Vi havde fået lavet et par forbedringer til weekenden som skulle afprøves. Vi startede stille ud og skulle fornemme de nye justeringer, men sidst i 1 kvalifikation satte cyklen ud et par gange. Det tog vi ikke den store notits af, da vi mente at det var fordi vi havde fyldt i underkanten af brændstof på.
(Foto: Morten Kimer Hansen)
Men til kvalifikation 2 satte cyklen ud 3 gange på første omgang og jeg måtte trække den i pit. Hvilket jo betød at jeg ikke fik nogen kvaltid i det som må betegnes som den hurtige kvalifikation. Alle de kloge mente at den ikke fik brændstof, hvilket også var rigtigt, så vi skiftede brændstofpumpen og troede at nu var alt i orden.
For en sikkerhedsskyld kørte vi den i rullefelt hos FV motor ved Finn Villadsen som lige testede den af for en sikkerheds skyld. Det var 2 mekanikere som vendte skuffet tilbage, den kunne stadig ikke køre.
(Foto: Morten Kimer Hansen)
Mekanikkerne gik alt igennem på cyklen og Suzuki eksperterne hos Skjern Mc med Niels i front gik ombord i cyklen. Ved midnatstid lørdag aften mente de at naboerne nok var trætte af at høre på en 1000 ccm med yoshimura potter larme ud i nattehimlen - alt virkede, pånær ECU en (hovedcomputeren) og det stod nu klart at den ikke kom ud at køre mere den weekend.
Jeg selv var i mellemtiden sendt tilbage til Sjælland for at hente min gade Mc, en Suzuki GSXR 1000K7, samt diverse gamle racerkåber mv., bare for en sikkerheds skyld - det blev så til virkelighed, den skulle klargøres til Race og det blev den. 5 min. før løb 1 var den klar til kamp. Jeg selv vidste ikke rigtigt hvad jeg skulle have af forventninger, andet at ville få rigeligt at se til - en rigtig god motivationsfaktor - jeg var under pres.
(Foto: Morten Kimer Hansen)
Det blev et super løb, jeg kom i mål som nr. 4, og under konstant pres i hele løbet at Carsten Lund og Ulrik Døssing. Jeg tror at de mente at jeg var lidt af en stopklods som gjorde sig bred!
Løb 2 blev en anelse dårligere placeringsmæssigt som nr.5, men stadig meget tilfredsstillende taget alt i betragtning.
Jeg er stadig nr. 3 i mesterskabet, men led point tab i den samlede stilling til de 2 førende, men sådan er det!
Vi ser frem til løbet på Djursland den 12-13 sept., så skulle raceren være klar. ECU en er allerede sent til England.
Harding Racing / Team Suzuki Danmark Læs mere om: Thomas Harding NielsenJyllandsringen23/08/09 - Jyllandsringen - Super Challenge |