1600 Challenge   28/08/09

1600 Challenge til GP Danmark
Gennem hele sæsonen har 1600 Challenge været den asfalt bane klasse med flest deltagere. Klassen var derfor også inviteret til at deltage i sæsonens vel nok største arrangement for asfalt bane sport GP Danmark som afvikles på Jyllandsringen.


1600 Challenge = mange biler til start, her dog på Padborg Park.
(Foto: Kørerforeningen Gr. N)

Normalt er 1600 Challenge garant for god og fair race med et meget højt underholdningsniveau. Ved forrige afdeling af 1600 Challenge mesterskabet, som blev afviklet på Padborg Park, var vi desværre ude for at alt for mange af klassens deltagere fik bulet deres biler. For at undgå en gentagelse, og for at gøre så god reklame for klassen som muligt, var alle deltagere kaldt til samling fredag aften inden det gik i gang for alvor.
Formanden for kørerforeningen, gennemgik regler for opførsel på banen og opfordrede på det kraftigste til respekt for konkurrenterne, og til sportslig opførsel. Alle kiggede hinanden i øjnene, og nikkede til at det selvfølgelig var sådan at tingene skulle foregå.


Lasse Rolighed Petersen med hans Honda CRX.
(Foto: Kørerforeningen Gr. N)

Normalt er 1600 Challenge garant for god og fair race med et meget højt underholdningsniveau. Ved forrige afdeling af 1600 Challenge mesterskabet, som blev afviklet på Padborg Park, var vi desværre ude for at alt for mange af klassens deltagere fik bulet deres biler. For at undgå en gentagelse, og for at gøre så god reklame for klassen som muligt, var alle deltagere kaldt til samling fredag aften inden det gik i gang for alvor. Formanden for kørerforeningen, gennemgik regler for opførsel på banen og opfordrede på det kraftigste til respekt for konkurrenterne, og til sportslig opførsel. Alle kiggede hinanden i øjnene, og nikkede til at det selvfølgelig var sådan at tingene skulle foregå.

Klassens absolutte 1’er og nok kommende mester, er dog stadig John Gammelgård. John fik i weekenden 2 point for næst hurtigste tid i tidtagningen samt 40 point for en anden og en fjerde plads.

Resultat heat 1:
Nr. 1 – Lasse Rolighed Petersen Honda CRX
Nr. 2 – John Gammelgård Peugeot 106
Nr. 3 – Carsten Rasmussen Suzuki Swift

Resultat heat 2:
Nr. 1 – Lasse Rolighed Petersen Honda CRX
Nr. 2 – Michael Markussen Peugeot 106
Nr. 3 – Bernth Stott Jørgensen Peugeot 106

På den øjeblikkelige 2 plads er en af klassen gamle kendinge og faktisk også klasserepræsentanten, Kenneth Thomsen. Kenneth havde dog ikke den bedste weekend og er á point med Berth Stott Jørgensen som scorede en del flere point. Kampen om de øverste pladser bliver meget spændende at følge.


Jakob Thy's nye Citroën racer.
(Foto: Kørerforeningen Gr. N)

Til GP Danmark kunne man ud over alle de gamle kendinge for første gang se en Citröen C2 deltage. Bilen er bygget af Jakob Thy som ud over at bygge nye racerbiler også er indehaver af Citröen og Mazda i Hobro. Jakob fik racer licens onsdag aften og deltog fredag i træningen på Jyllandsringen. Selve debuten gik rigtigt fint og Jacob kunne faktisk efter weekenden sætte 3 gode point ind på kontoen. Jeg er sikker på at der kommer mere fra hans side.

I 1600 Challenge er der ikke bare mange deltagere, men også mange forskellige biler at kigge på. Hele 11 forskellige modeller deltager der fordelt på hele 6 forskellige bilmærker.

Næste afdeling af 1600 Challenge er d. 12+13 September på Ring Djursland, og vi opfordrer alle til at komme at kigge på. Der er garanti for aktion.

Kørerforeningen Gr. N
MRJ


Læs mere om:
  • Bernth Stott Jørgensen
  • Carsten Rasmussen
  • John Gammelgaard
  • Lasse Rolighed Petersen
  • Jyllandsringen
  • 23/08/09 - Jyllandsringen - 1600 Challenge

  •  
    Reklamer

    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk


    Bruno Hansen Motorsport