Bestyrelsen hos Renault har mange ting at overveje og beslutte i denne tid. Først og fremmest skal finde ud af om man vil forsætte i Formel 1 og eventuelt med en partner. Hvis man derimod vil sælge Formel 1 teamet, skal det besluttes til hvem. Og der er indtil flere bejlere der ønsker at overtage teamet. 2 af bejlerne har offentligheden på anden vis fået navnene på, mens de andre 2 endnu ikke har fået deres navne ud i medierne. Kortene bliver holdt tæt til kroppen. Renaults bestyrelse skal tage vigtige beslutninger i den nærmeste tid. Vil man sælge Formel 1 teamet eller ej? Og hvis, så til hvem? Det funderes der på hos Renaults bestyrelse.
Det har tidligere været nævnt at man overvejer at sælge en del af teamet, så man stadig bevarer Renault navnet i Formel 1. Det er også en de muligheder som bestyrelsen skal tage stilling til.
Blandt bejlerne til en overtagelse såfremt Renault ønsker at sælge Formel 1 teamet, er Prodrive der sammen med 3 andre, tilsyneladende har lagt billet ind på teamet. Rygterne vil vide at Prodrive faktisk arbejder sammen med en af de andre bejlere, Mangrove Capital Partners, om at overtage teamet. Dette er dog ikke bekræftet. Med til historien hører også at Mangrove Capital Partners er styret af en investeringsgruppe ved navn Genii. I spidsen for denne gruppe står blandt andet Gerard Lopez, som også er manager for en del unge kørere, deriblandt Ho-Pin Tung som grundet Mangrove Capitals Partners interesse i Renault teamet, på den foranledning fik lov at teste i sidste uge for teamet.
De sidste to bejlere er der ikke sat navn på, men Bernie Ecclestone der har fingeren på pulsen næsten overalt siger at de to unavngivne bejlere er lige så kompetente som Prodrive ikke mindst og Mangrove Capital Partners.
Der kan gisnes, gættes og spekuleres over udfaldet af Renaults beslutning. Et af Renaults problemer i den forgangne sæson har været Briatore/Nelson Piquet jr sagen med blandt andet én arrangeret ulykke in mente. Hvor meget er Renault navnet værd? Noget måske for Renault har angiveligt talt med Panasonic som hidtil har været Toyota teamets hovedsponsor. Forbindelsen er der for så vidt idet at Renault ejer en stor del af Nissan. Panasonic har sandsynligvis en god del interesse i at sponsorere et Formel 1 team med japanske interesser. Dons
Læs mere om: Renault F1 |