Jenson Button vandt et underholdende GP i Kina foran teamkammeraten Lewis Hamilton og med Nico Rosberg på tredjepladsen. Et underholdende GP skabt af meget omskiftelige forhold hvor man ikke helt havde styr på hvilke dæk man skulle anvende. Til gengæld fik vi mange dueller og overhalinger at se.
Dog er måske følgestraffe på vej idet Lewis Hamilton havde et par tvivlsomme aktioner undervejs. Kinas Grand Prix - resultat:
|
Pos |
# |
Kører |
Team |
Omg |
Tid |
Pts |
|
1 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
56 |
1:46:42.163 |
25 |
2 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
56 |
+1.5 sek |
18 |
3 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
56 |
+9.4 sek |
15 |
|
4 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
56 |
+11.8 sek |
12 |
5 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
56 |
+22.2 sek |
10 |
6 |
5 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
56 |
+33.3 sek |
8 |
|
7 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
56 |
+47.6 sek |
6 |
8 |
6 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
56 |
+52.1 sek |
4 |
9 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
56 |
+57.7 sek |
2 |
|
10 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
56 |
+61.7 sek |
1 |
11 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
56 |
+62.8 sek |
|
12 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
56 |
+63.6 sek |
|
|
13 |
17 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
56 |
+71.4 sek |
|
14 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
55 |
+1 Omg |
|
15 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
55 |
+1 Omg |
|
|
16 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
54 |
+2 Omg |
|
17 |
20 |
Karun Chandhok |
HRT-Cosworth |
52 |
+4 Omg |
|
|
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
26 |
+30 Omg |
|
|
|
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
8 |
+48 Omg |
|
|
22 |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber-Ferrari |
7 |
+49 Omg |
|
|
16 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
0 |
Ulykke |
|
|
|
23 |
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber-Ferrari |
0 |
Ulykke |
|
|
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
0 |
Ulykke |
|
|
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
0 |
DNS |
|
|
Dons
Læs mere om: Jenson ButtonLewis HamiltonNico RosbergMcLaren Formula 1Mercedes GPZhuhai18/04/10 - Zhuhai - Formel 1 |