Special Saloon Car SS2   29/04/10

ProRacing kom igennem åbningsløbet
Åbningsløbet gav en del udfordringer til Jakob Borum og hans team. Den nye motor fungerede rigtig godt, men ret tidligt under første tidtagning begyndte bilen at køre meget mærkeligt, specielt når der skulle accelereres ud af svingene. Der blev kæmpet hårdt i bilen, og tiderne svingene meget, men på 7 omgang lykkedes det at sætte en nogenlunde tid, og så var det slut. En af de forreste støddæmpere knækkerne, og som en følge deraf røg der også en trækaksel. Ikke så underligt at bilen ikke kørte ordentligt.


Vi så glimt af den gamle kamp mellem Borum og Vejby på Jyllandsringen den 25. april.
(Foto: www.keldolfert.dk)

For at komme videre skulle der skaffes nye støddæmpere og trækaksler til Integra'en. Trækakslerne var med, da teamet har lidt erfaring med at de kan knække, værre var det med støddæmperne. Det lykkedes at låne 2 fjederben fra en gadeundervogn, hvilket absolut ikke var optimalt, og ambitionen for søndagens to heat måtte neddrosles gevaldigt. Planen om at give Vejby baghjul blev ændret til en plan hvor det bare gjaldt om at begrænse nederlaget, og samle så mange point sammen som muligt.


Integra'en trækker ”ganske fornuftigt” ifølge Borum.
(Foto: www.keldolfert.dk)

Og man må sige at planen lykkedes til fulde. Med lidt hjælp fra en defekt hos Klostermann i heat 1, kørte Borum en anden plads og en tredje plads i SS2 hjem i de 2 heat.

Specielt heat 1 var spændende, da der her var nogle ganske tætte nærkampe med et par Clio Cup biler. Indtil flere af Clio'erne hjalp på skift med at skubbe Borum rundt i svingende, hvor hastigheden var begrænset af gadedæmperne. ”Jeg bliver vist nødt til at få malet den bagkofanger” kommenterede Borums efter løbet med et skævt smil. Heat 2 blev gennemført uden flere skrammer.


At der bliver kørt tæt i Clio Cup fik Borum at føle helt tæt på......
(Foto: www.keldolfert.dk)

Om 14 dage er der Special Saloon Car festival på Ring Djursland, og Borum satser meget på at have en væsentlig bedre fungerende undervogn på allerede til det løb. ”Vi ved at bilen sidste år var meget hurtig i svingede, men vi manglede lidt ned af langsiden. Nu har vi fået ekstra power i motoren til langsiden, og så får vi problemer med undervognen. Vi skal bare have undervogn og motor til spille samtidig, så bliver det rigtig spændende!” siger Borum.

Honda ProRacing, www.proracing.dk
Keld O. Dohm


Læs mere om:
  • Jakob Borum
  • Honda ProRacing
  • Jyllandsringen
  • 25/04/10 - Jyllandsringen - Special Saloon

  •  
    Reklamer

    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk


    Bruno Hansen Motorsport