- endelig i mål Carepoint Lupo racing, startede ud i regnvejr, med et felt på mere end 30 biler, godt gået i krisetider, hvornår er det lige at det er overgået pengecirkuset, DTC? Ikke engang inkl Suzuki, den store Advanklasse og fremmødte ssc biler, kan man stille med så stort et felt - tilsammen! DEC formår at holde på deltagerne, kunne vi se, da stort set alle vore konkurenter fra de foregående år, samt et par nye ansigter, var mødt til start. Skøn fornemmelse, og dejlig stemning!
Tidtagningen foregik i regnvejr og lupoteamet valgte at tage den helt med ro. Da startplaceringen alligevel ikke er afgørende og vi skulle tjekke at alt var helt ok.
Vi havde ikke haft meget tid til test, da vores gearkasse har lagt ved Quaife i England siden sommeren sidste år og kom frem onsdagen før løbet. Godt vi har så sen en sæsonstart.
Men med lidt verbale trusler, røverhistorier, lokkemidler, kurertransport, ikke mindst pengetransaktioner, envejs naturligvis! Så dukkede gearkassen op fra England. Yderst overraskende at det firma kan begå sig i motorsport.
Gearkassen røg lynhurtigt i, mekanikeren Frankie gjorde det på et par timer - alene!
(Foto: Carepoint Lupo Racing)
Vi lånte køreteknisk anlæg fredag eftermiddag, da resten af bilen var samlet og et gearkabel, vi indtil nu aldrig har haft et ekstra med af, satte sig helt fast efter et kvarters kørsel.
Godt med lidt test. Padborg Park kan vi godt huske vejen rundt på, så det var bare bilen, vi skulle være sikker på.
Løbet startede med et par konkurenters afkørsel, længere fremme i feltet, derefter viste det sig at en hvid Kia lagde sig i front, hvor den faktisk var i mange omgange gennem løbet.
Den havde selvfølgelig også blink på taget og 'safetycar' skrevet på siderne.
Vi startede ud på regndæk, da vi mente at det så meget overskyet ud, fejlbedømt af os, viste det sig senere Det tørre vejr holdt og efter 6-7 omgange i racetempo, føltes det som at hele bilen kørte på is. Måske vores langsomme kørsel var årsag til en konkurent overhalede os under rent gult flag (smil). I pit og skifte dæk.
Derfter gik det fint og vi avancerede stille og roligt op i gennem feltet, så kom der regn igen, fører-og dækskifte og benzin påfyldning gik fint, og 'vinterdækkene' holdt løbet ud. Lupo'en lå 8'er generelt og 2'er i klassen ved sidste førerskifte/benzinpåfyldning og med 1 omgang ned til nummer 3 i klassen.
Udmærket efter en fadæse start, da løbet havde 20 min. tilbage, holdt gearkassen så op med at virke, kun 5. og 6. gear var der tilbage. Så WW-racing kom med 5-6 sek hurtigere pr. omgang op overtog andenpladsen. Ærgeligt.
Tak til Peter, Steffen, Frankie og officials for en fin weekend.
Carepoint Lupo Racing Læs mere om: Padborg Park30/05/10 - Padborg Park - Danish Endurance Championship |