Det var igen en ærgerlig fejl i pitten, der kostede dyrt for Jan Magnussen, da han og holdkammerat Gunter Schaldach måtte nøjes med en placering som nummer 9 ved lørdagens Grand-Am afdeling, der blev afviklet på Daytona. Ved et pitstop lå et hjul fra teamets anden bil i vejen og det blev ramt af Jan Magnussens Camaro GT.R, da han forlod pitten. Det gav et minuts stop-go straf til Jan Magnussens bil og dermed havde de ikke længere mulighed for at kæmpe med om topplaceringerne, selvom de på et tidspunkt havde været oppe på fjerdepladsen.
For Jan Magnussen er det tredje gang i år, at ærgerlige fejl i pitten har kostet ham tid. Selvom det er ringe trøst, har Magnussen ikke haft skyld i disse episoder, hvor de to er foregået i hans løb for Corvette Racing.
Jan Magnussen ved et pitstop i hans Camaro på Daytona i januar i år. (Foto: Jan Kaiser)
”Når man sidder i en racerbil, kan man intet se omkring bilen i pitten og derfor er vi afhængige af de oplysninger, vi modtager over radioen. Og når vi får besked på, at vi kan køre, så kører vi. Vi kan ikke se, om der er et dæk eller lignende foran bilen. Det er selvfølgelig rigtig, rigtig ærgerligt, at vi får en straf, da vi endelig er ved at kunne være med fremme i vores Camaro, men sådan er det. Race er en team indsats og nogle gange, så er det desværre de kendte små marginaler, der gør forskellen. Teamet havde problemer ved pitstoppet på den anden bil og derfor havde de fået flyttet på deres dæk. Det er vi ikke opmærksomme på, så derfor rammer vi det. Men vi er ved at have udviklet bilens potentiale, hvilket vi også fik vist, da teamets anden bil kunne køre ind på tredjepladsen. Det er teamets første placering på podiet i år og den første af slagsen for den nye Camaro.” Jan Kaiser JanMagnussen.com KevinMagnussen.com Læs mere om: Gunther SchaldachJan MagnussenStevenson MotorsportsDaytonaDaytona II - 1. fri træningDaytona II - 2. fri træningDaytona II - kvalifikationDaytona II - resultatTiende startposition for Magnussens Camaro |