1. træning forløb fint i tørvejr. Jens-Henrik Hansen kom ud og fik kørt bremserne til og så var det ellers ud og finde banen og bilen. Det blev til en OK tid, der rakte til en 9. startposition.
Da 2. træning skulle løbe af stablen, var det begyndt at regne og det nåede aldrig at tørre op, så vi valgte at blive i pitten og spare materiellet for en eventuel afkørsel. (Foto: Motorsporten.dk)
Til løbet var banen tørret op, men det truede med regn, og det kom kort før der skulle køres til up-lining. Mange spekulationer blev foretaget og drøftet, men der blev enighed om at starte ud på regndæk. Vi var spændte, da det har været mere reglen end undtagelsen, at vi har satset forkert med hensyn til valg af dæk.
Men denne gang var det det rigtige valg. Jens-Henrik Hansen kørte et godt stykke tid i regnvejr, og banen var efterhånden så tør, at man skulle helt ud på de hvide striber på langsiden for at finde lidt fugt for at køle dækkene.
(Foto: Motorsporten.dk)
Men til alt held kom der endnu et regnvejr, og det var en lettelse ikke at have skiftet til slicks. Da banen begyndte at tørre igen var det så småt tid til en tankning. Pit-stoppet kom dog mindre planlagt, da front-grillen pludselig gik løs.
Med endnu en god indsats fra vores pitcrew, der i dagens anledning var præget af gæste-aktører fra rallycross, Rune og Esben Staudt, fik vi tanket, skiftet dæk og tapet grillen på, og så blev Flemming D. Olsen sendt på banen.
(Foto: Motorsporten.dk)
Der blev foretaget god stabil kørsel, men bilen begyndte at vibrerere. Mistanken gik mod en mulig defekt trækaksel. Så tiden blev trukket lidt, mens teamet igen gjorde sig klar, denne gang til en lidt større operation. Det blev heldigvis ikke til skift af trækaksel, men vi kunne nøjes med at stramme den.
Da vi nu alligevel var i pit, blev den sidste tankning foretage, og Jens-Erik kom i bilen. Han kunne cruise bilen gennem sit stint og passere stregen som en lettet vinder af klasse 1, samt på en generel 4. plads i løbet.
(Foto: Motorsporten.dk)
Præmieoverrækkelsen blev peppet ekstraordinært op, da Rune Staudt donerede en flaske champagne (som i øvrigt blev vundet i en C2'er i rallycross) som blev fordelt på behørigvis ud over folkene på præmieskamlen.
(Foto: Motorsporten.dk)
Det skal dog lige nævnes, at Jens-Erik blev køresyg efter ca. 10 minutters kørsel, da alderen nok er begyndt at trykke lidt på hukommelsen, eftersom han allerede tidligt på morgenen blev mindet om at han skulle huske sine piller. Der blev nonchalant svaret, at der da var hele 2 forskellige slags køresygepiller, der lå sammen med køredragten.
Men der blev de jo så liggende hele weekenden.
(Foto: Motorsporten.dk)
Når vi nu har fået teamets første hattrick, er det en kærkommen lejlighed til at lancere vores nye website hmmotorsport.dk.
Nu kigger jeg frem mod Grand Prix Danmark, hvor jeg håber på noget godt race i Peugeot 307'eren i Yokohama Cup klassen.
DEC #123 HM Motorsport Læs mere om: Flemming D. OlsenJens Erik HansenJens-Henrik HansenHM Motorsport |