Ferrari teamet vil angiveligt gå den strøm som de andre teams vælger. Det forlyder at de andre teams der anvender F-duct systemet ikke vil anvende det i forbindelse med det italienske Formel 1 Grand Prix da det ifølge deres beregninger ingen effekt vil have, da man i forvejen kører med ekstrem low-downforce konfiguration.
Ferrari går modsat vej. Systemet skal stå sin prøve på Monza banen. Ferrari vil teste sit F-duct system ved de fri træninger om fredagen i forbindelse med det italienske Grand Prix. Først derefter vil man evaluere på om det kan betale sig at benytte systemet.
Med eller uden F-duct på Monza? (Foto: Ferrari Media)
Andre teams har meldt ud at de ikke vil anvende systemet, da man anså virkningen af systemet som værende næsten lig nul med den ekstreme low-downforce konfiguration som anvendes på Monza banen.
Men i hvert fald et par teams har i de sidste revurderet den afgørelse. McLaren teamet vil måske prøve F-duct systemet i hvert fald i den ene af de to træningssessioner om fredag. Renault som debuterede med deres F-duct udgave ved det seneste Grand Prix i Belgien, ventes at tage en lignende beslutning.
McLaren vil teste F-duct inden endelig afgørelse (Foto: Ferrari Media)
Meget afhængig selvfølgelig af den samlede aerodynamiske pakke der er udviklet til netop Monza banen. Det kan være at F-duct systemet alligevel i praksis kan give en fordel der gør det berettiget at anvende systemet. Renault siger dog på forhånd at de er næsten sikre på at de vil anvende systemet. Alt afhænger dog af de frie tests. Dons
Læs mere om: McLaren Formula 1Renault F1Scuderia FerrariMonza12/09/10 - Monza - Formel 1 |