De sidste sekunder af Q1 blev afgørende for Michel Nykjær. Det var nemlig her at han blev skubbet ud af Top 10 og derfor ikke kunne være med i den afgørende Q2.
Kristian Poulsen nåede ikke så langt da han ikke nåede længere end til en placering som nr. 17.
Kvalifikationen blev vundet af Augusto Farfus i BMW foran Robert Huff i Chevrolet Cruze og Andy Priaulx i BMW. Resultatet af kvalifikationen:
|
Pos |
# |
Kl. |
Kører |
Mærke |
Q1 |
Q2 |
|
1 |
10 |
|
Augusto Farfus |
BMW 320si |
1:36.228 |
1:38.070 |
2 |
7 |
|
Robert Huff |
Chevrolet Cruze |
1:35.518 |
1:38.176 |
3 |
11 |
|
Andy Priaulx |
BMW 320si |
1:36.326 |
1:38.186 |
|
4 |
8 |
|
Alain Menu |
Chevrolet Cruze |
1:36.174 |
1:38.445 |
5 |
5 |
|
Norbert Michelizs |
SEAT Leon TDI |
1:36.131 |
1:38.634 |
6 |
1 |
|
Gabriele Tarquini |
SEAT Leon TDI |
1:36.027 |
1:38.796 |
|
7 |
2 |
|
Tom Coronel |
SEAT Leon TDI |
1:36.509 |
1:38.810 |
8 |
6 |
|
Yvan Muller |
Chevrolet Cruze |
1:36.111 |
1:38.869 |
9 |
4 |
|
Jordi Gene |
SEAT Leon TDI |
1:36.071 |
1:39.994 |
|
10 |
3 |
|
Tiago Monteiro |
SEAT Leon TDI |
1:36.537 |
N / S |
11 |
17 |
|
Michel Nykjær |
SEAT Leon TDI |
1:36.654 |
|
12 |
18 |
|
Fredy Barth |
SEAT Leon TDI |
1:36.844 |
|
|
13 |
26 |
I |
Stefano D'Aste |
BMW 320si |
1:36.881 |
|
14 |
25 |
I |
Sergio Hernandez |
BMW 320si |
1:37.282 |
|
15 |
15 |
I |
Franz Engstler |
BMW 320si |
1:37.309 |
|
|
16 |
20 |
I |
Darryl O'Young |
Chevrolet Lacetti |
1:37.532 |
|
17 |
24 |
I |
Kristian Poulsen |
BMW 320si |
1:37.579 |
|
18 |
21 |
I |
Mehdi Bennani |
BMW 320si |
1:38.091 |
|
|
19 |
72 |
I |
Yukinori Taniguchi |
Chevrolet Lacetti |
1:38.203 |
|
20 |
16 |
I |
Andrei Romanov |
BMW 320si |
1:39.190 |
|
21 |
33 |
I |
Fabio Fabiani |
BMW 320si |
1:41.877 |
|
|
Dons
Læs mere om: Andy PriaulxAugusto Farfus Jr.Kristian PoulsenMichel NykjærRobert HuffOschersleben05/09/10 - Oschersleben - WTCC |