FR 2000 EU   08/09/10

2 flotte placeringer til KEO Racing
Formel Renault 2000 Europa Serie- og Ludwig Ghidi på Hockenheim
KEO racing var, som førende team i NE-Cup mesterskabet, inviteret af Renault Sport til at deltage på den store scene i Renault Worldseries på Hockenheim i weekenden, og et træt, men tilfredst, team er netop vendt hjem fra nogle gode dage i SydTyskland i et pragtfuldt racevejr, hvor regndækkene blev i transporteren.
Et imponerende felt på 22 racere stillede i det strålende efterårsvejr op i Formel Renault EuroCup 2,0 klassen, så der var lagt op til en hård konkurrence for KEO´s kører,18 årige Ludwig Ghidi.

Teamet brugte blandt andet racet som en del af forberedelserne til sæsonens sidste vigtige løb i NE-cup mesterskabet, der gerne skulle hjem til teamet fra Asnæs.
"KEO racing har planer om at gå et gear op fra 2011 med deltagelse i både NE-Cup mesterskabet og EuroCup", udtaler Kim Olsen. "Så løbene på Hockenheim var en finger i vandet for at se, hvordan vi og Ludwig klarer os mod de store og meget erfarne teams i Worldseries, der opererer med set-ups og budgetter i en helt anden skala end vi er vant til".

Men det skulle nu vise sig, at der stadig ikke er så mange, der slår et godt sammentømret dansk team med en ung belgisk komet, og erfarne, dygtige løbsingeniør og mekanikere.


(Foto: KEO Racing press)

Ludwig Ghidi var skarp straks fra start i den første træning fredag, og var generelt hele weekenden mellem de 6 hurtigste. Uheldige gulflagsfaser,og et rødt flag lige da Ludwig havde fået monteret nye dæk, gjorde dog, at han måtte stille sig tilfreds med en 9.plads i kvalifikationen, der var gældende til begge løb.

Med en god start kæmpede Ludwig sig fra starten af løb 1 op på 6.pladsen og i et race, hvor der virkelig blev gået til stålet mellem 4-5 racere, der kæmpede om hver centimeter af ideallinien næsten hele heatet, sluttede han sekser af de 22 startende.
Andet løb blev om muligt endnu mere nervepirrende for Kim Olsen og hans pitcrew, da Ludwig i endnu en hård kamp i feltet, flere gange kæmpede sig forbi nye konkurrenter, men undervejs blev presset ud på græsset et par gange. Han beholdt dog det kølige overblik og sluttede på en sekser igen.

"Løbene var sikkert vældigt underholdende for tilskuere og kørere, men ret så pulsbelastende for vi andre", siger Kim Olsen. "Men jeg er glad for vi har en racer med hjem uden skader. Vi har fået rigtig gode kontakter her på Hockenheim, og vi har fået bevist at vi har det set-up, der skal til.


(Foto: KEO Racing press)

Vi har vist os selv og andre, at vort team sagtens kan være med i den skarpe ende, hvor det er rigtigt interessant. Vi har haft en rigtig raceweekend af de bedste, og uden særlige problemer. Bortset fra et mindre issue med noget olie i kølervandet, der heldigvis kun var et defekt olie/vand hus, så det blev hurtigt fikset.

Vore planer for 2011 er endnu ikke helt på plads, men vi håber med vore gode resultater og erfaringer fra 2010 at kunne deltage i både NE-Cuppen og Euroserien i næste sæson med 3 måske 4 racere


(Foto: KEO Racing press)

Det er godt at se, trods nedskæringer i andre serier, at Renault virkelig kommitter sig og stadig udvikler på deres juniorserier. Fra 2011 bliver det, modsat i år, muligt at tilmelde sig og deltage i både en national serie som NE-Cup og Eurocuppen, der stadig vil blive afviklet i Worldseries programmet, som TV dækkes af Eurosport. Det vil betyde, at en ung kører vil kunne komme op på omkring 36 løb i sæsonen.

I forbindelse med disse ændringer vil test i løbet af sæsonen derfor sikkert ikke blive tilladt.

KEO racing vil i løbet af vinteren gennemføre flere test som forberedelse til 2011, både af kørere og materiel. Så skulle der være interesserede unge kørere derude, der har planer om deltagelse i Formel Renault, den førende junior-formel racerserie, næste år, kan I kontakte KEO racing for yderligere oplysninger.

KEO Racing press

Søren Christensen


Læs mere om:
  • Ludwig Ghidi
  • KEO Racing
  • Hockenheim
  • 05/09/10 - Hockenheim - FR 2000 EU

  •  
    Reklamer

    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk


    Bruno Hansen Motorsport