Renault DTC Light Cup   06/10/10

Christensen versus Kristensen i Renault DTC Light
Seks kørere er med i kampen om tredjepladsen i den hurtige mærkeklasse
Der tegner til at blive kamp til det sidste i Danmarks hurtigste mærkeklasse, når finalen i Renault DTC Light Cup køres i weekenden på FDM Jyllandsringen. På forhånd er det nemlig ikke givet, om mesteren bliver Michael Christensen, Varde, eller Jacob Kristensen, Selling, ligesom intet mindre end seks kørere er med i kampen om tredjepladsen.

2010-sæsonen var ikke mange løb gammel, førend det stod klart, at kampen om titlen i Renault DTC Light Cup ville komme til at stå mellem de to navnebrødre. Og som sæsonen er skredet frem, er det endt med, at Michael Christensen har de fleste esser og jokere på hånden.

”Jeg håber på, at jeg allerede kan afgøre det i tidtagningen,” siger Michael Christensen med henvisning til, at en pole position i tidtagningen udløser lige så mange point som en løbssejr. ”Kan jeg allerede i tidtagningen score så mange point, at jeg er mester, så behøver jeg ikke tænke på så meget i de to løb, for der kan jeg bare give gas.”


Michael Christensen eller Jacob Kristensen? En af de to kan i weekenden vinde mesterskabet i Renault DTC Light Cup.
(Foto: Henning Smed / DanskerBiler.dk)

”Hvis man kikker på det, så er min chance for titlen nok mere teoretisk end som så,” indrømmer Jacob Kristensen.
”Men der skal ikke herske nogen tvivl om, at jeg giver alt, hvad jeg kan. Hvis jeg skal have en chance, skal Michael være uheldig, og det er han desværre en for rar fyr til, at jeg vil håbe for ham. Han skal være ualmindelig uheldig og bære sig ualmindelig dumt ad, hvis han ikke skal vinde den titel.”

Hvis Michael Christensen vinder årets titel, så fuldfører han den tretrins raket, han påbegyndte i 2008. Her vandt han bronze, sidste år sølv. Og hvis Michael Christensen tager titlen, så er Jacob Kristensen sikker på sølvmedaljen – hans bedste mesterskabsresultat til dato i klassen.

”Jeg glæder mig til, at jeg kan køre alt hvad jeg kan uden nogen form for pres,” siger Jacob Kristensen. ”Jeg har intet at tabe, så jeg kan kun gå ud og køre en masse god race. Og kan jeg ikke tage mesterskabet fra Michael, så vil jeg prøve at stå øverst på podiet til DM-Finalen.”

Kampen om den sammenlagte tredjeplads er en af de mest åbne i årevis. Fra Roland Poulsen, Sverige, på tredjepladsen til Jan Engelbrecht, Virum, på ottendepladsen er der 27 points forskel, og der er 60 point at kæmpe om. Imellem sig har d’herrer Poulsen og Engelbrecht også Martin Frederiksen, Odense, Jan Seerup, Greve, Christian Siepmann, Århus, og Ronni Nielsen, Smørum, så her er det stort set umuligt at forudsige en bronzevinder.

Feltet tæller denne gang også ansigter som Kent Bernsdorf, Ringe, Jesper Ternvalt, Havdrup, og Jørgen Weinreich, Hammel, og det betyder, at de hurtigste kørere fra tidtagningen får ekstra udfordringer i det første løb. Her starter man nemlig i omvendt rækkefølge af tidtagningsresultatet!

”Det bliver fedt, at der kommer flere end der plejer at gøre, selv om der nok bliver flere, jeg skal overhale,” siger Michael Christensen.

”Jeg glæder mig over, at vi i Clio Cuppen denne her gang får endnu flere biler,” tilføjer Jacob Kristensen. ”Det tegner godt for de planer, vi har for 2011, så vi kan få endnu flere biler ud at køre.”

Stillingen i Renault DTC Light Cup:
Pl. Kører Hjemsted Mærke Point
1 Michael Christensen Varde Renault Sport Clio III 281
2 Jacob Kristensen Hadsten Renault Sport Clio III 238
3 Roland Poulsen Sverige Renault Sport Clio III 160
4 Martin Frederiksen Odense M Renault Sport Clio III 158
5 Christian Siepmann Århus Renault Sport Clio III 157
6 Jan Seerup Greve Renault Sport Clio III 153
7 Ronni Nielsen Smørum Renault Sport Clio III 140
8 Jan Engelbrecht Nærum Renault Sport Clio III 133
9 Mads Caprani Randers Renault Sport Clio III 19

Morten Alstrup


Læs mere om:
  • Jacob Kristensen
  • Michael Christensen
  • Jyllandsringen
  • 10/10/10 - Jyllandsringen - Renault DTC Light Cup - DM

  •  
    Reklamer

    Bruno Hansen Motorsport


    Yokohama Advan dæk


    H.I. Auto