Efter Dunlop 24H kom teamejer Dan Fastuca med følgende tilbageblik på Jet black Racing's debut 24 timers løbet. Som jeg havde nævnt, tidligere ville det være første gang (Foto: Jet Black Racing) vores nye bil ville se en racerbane, og når dette er sagt, vidste vi, det ville være en massiv mængde "korrektioner" af alle slags der skulle gøres. Det tog ikke lang tid før Murphy's lov sparkede til teamet, der havde kvalificeret bilen på 3 pladsen. og var klar til at arbejdes os op gennem feltet, da vores mekanikere konstaterede at vi havde flækket manifolden . Denne reparation holdt os fra at deltage i vores første åbning ceremonier da vi måtte skubbe bilen tilbage i garagen, hvor der skulle arbejdes ekstra hårdt, og det betød samtidig at ville starte i det bagerst i feltet med det resultat at det smækkende os ned på 14. pladsen. Jeg kan huske at jeg spurgte Bremer, hvordan han havde det med at starte så langt tilbage efter at have kæmpet for P3 i kvalifikationen, han svarede helt cool "Det er ok, vil det være sjovere for der er flere biler at overhale." Sikke en baddass for inden for de første par omgange bragte Bremer den sejeste bil på planeten op på en 4. plads, rundt omkring ham kæmpede alle som gale! Alle JBR kørerne var fantastisk som forventet, de var alle omkring 10 sekunder hurtigere end vores konkurrenters omgangs tider med den konsekvens, at vi flere gange satte hurtigste omgangstid i vores klasse. Stadig tidligt i løbet, havde vi arbejdet vores måde op til 2. pladsen, da Trägar blev ramt af en anden bil i hans første stint, med det resultat at vi fik knækket vores forhjulsophæng. Da vores bil er forhjulstrukket, betød dette, at den nødvendige reparationer ikke ville være let.
På dette tidspunkt ville mange teams have givet op, da dette krævede en total udskiftning / genopbygning af ikke blot at affjerdingen, men gearkassen, og dele af motoren, men vores mekanikere var fast besluttet på at få os tilbage i løbet så vi kunne sparke endnu mere røv på banen! Reparationerne havde sat os 13 omgange tilbage, da vi vendte tilbage til banen. I løbet af de næste mange timer kæmpede JBR chaufførerne sig tilbage i løbet ”big time” da Majgaard og Boerger bragte bilen op så der kun manglede bare 2 omgange og med mere end 12 timer tilbage i kapløbet! Her vendte vores tidligere uheld sig igen med en større væske lækage fra driv akslen, og efter ca. 2 1/2 times reparationer var Jet Black Racing igen klar til at køre ud på bane og trykke den af. De fantastiske fire kører formåede at bringe bilen op på en 8. plads, og gennemføre alle 24 timer, og bevise, at ligegyldigt hvad der er af modgang, er vi kommet for at blive! I virkeligheden, blev vi placeret som på en 5. plads, idet tre af vores konkurrenter måtte køre i pit og ikke ville være på banen til det ternede flag, men reglerne i Dubai, er at hvis din bil fuldfører 75% af løbet, kan du holde din omgange og position, dette placere os officielt som nummer 8.
Der er så meget mere at dele med jer alle, men jeg har virkelig nødt til at gå da Anders trækker mig hen mod baren her i hotellets lobby fortæller mig, at teamet venter på at spise. Før jeg går, vil jeg sige at jeg er meget imponeret over hvert enkelt medlem af dette team., jeg er så stolt af jer alle for alt jeres hårde arbejde og beslutsomhed. Tusind tak til alle for en fantastisk start på, hvad jeg ved, vil være mange sæsoner af spænding for os alle race fans - vi ses!
Jet Black Racing Læs mere om: Anders MajgaardBrian BørgerDan TrägerRonnie BremerJet Black RacingDubai Autodrome14/01/11 - Dubai Autodrome - 24H Series |