Rally Monte-Carlo Historique   03/02/11

Blev bedste nordiske hold
Nummer 12 ud af 326 i Monte ok for Bækkelund
Efter fantastisk bilkørsel de sidste fire døgn i Rallye Monte-Carlo Historique bragte Lars Bækkelund og Arne Pagh deres lille Fiat 128 Coupé frem fra nummer 226 til en slutplacering som nummer 12.
Ikke mindst de sidste tre krævende specialetaper i bjergene nord for Monaco på mørke og delvis isglatte veje, De lange knives nat, var sagen for det danske rallyhold.

Alligevel var kun lige akkurat tilfredse:
"Efter omstændighederne er det o.k. Løbet bliver mere og mere barsk for hvert år. Vi betaler dyrt for vores fejlkørsel i lørdags, uden den havde vi været nummer 5," siger Lars Bækkelund på havnen i Monaco efter at have sovet et par timer. Og han tilføjer: Man satser jo ikke det sidste, når man har fået 2000 ekstra strafpoint i starten af løbet."


Lars Bækkelund og Arne Pagh havde tider helt i top under De lange knives nat og avancerede fra nummer 18 til nummer 12.
(Foto: Michael Eisenberg)

"Der er mange dygtige konkurrenter, så vi havde ikke vundet selv uden uheldet," tilføjer codriver Arne Pagh. "Men vi ligger i top på de fleste specialetaper, og det er jeg stolt af."

Tolvtepladsen betød også, at Bækkelund blev bedste nordiske kører i løbet.


Efter 3.341 kilometers kørsel er målet nået i Rallye Monte-Carlo Historique. Den hårdt prøvede Fiat 128 Coupé flankeres af Arne Pagh og Lars Bækkelund samt deres mekanikere Oluf Albersten og Per Troelsen.
(Foto: Michael Eisenberg)

Mange professionelle rallykørere med topresultater fra den moderne udgave af Rallye Monte-Carlo var med i løbets historiske udgave. Bedst gik det for belgieren Bruno Thiry, der blev nummer 4 i en Ford Fiesta.


Michael Eisenberg


Læs mere om:
  • Monte Carlo
  • 26/01/11 - Monte Carlo - Rally Monte-Carlo Historique

  •  
    Reklamer

    H.I. Auto


    Bruno Hansen Motorsport


    Yokohama Advan dæk