ILM Cup   03/02/11

Peugeot præsenterede deres nye 908 HDI FAP
I dag klokken 14:30 blev den nye Peugeot LMP1 racer præsenteret i Paris, og jeg er lidt forbavset over det jeg så. Jeg havde sammen med mange forventet at Peugeot ville komme med noget nyt og banebrydende, men ved første øjekast ligner bilen meget sidste års 908. En helt afgørende forsket fra den forrige 908 model er at den nye bil har en V8 HDi FAP diesel motor, og dermed har man klippet 4 cylindre af den tidligere motor.


(Foto: Peugeot Media)

Jeg havde forventet at Peugeot Sport ville komme med en hybrid bil. Peugeot sport har i flere år eksperimenteret med hybrid teknologien, men de er åbenbart kommet til samme konklusion som Audi, nemlig at den teknologi ikke endnu er moden til at kunne vinde over den eksisterende diesel teknologi.


(Foto: Peugeot Media)

Peugeot hævder at den nye motor yder cirka 150 hestekræfter mindre end den V12 HDI de kørte med sidste sæson. Nu er det jo ikke sådan at Peugeot reducere deres motor power for sjov. 2011 reglementet foreskriver de mindre motorer og samtidig får motorerne mindre luft, så alle LMP bilerne køre i 2011 med mindre power end i 2010.


(Foto: Peugeot Media)

Teamet har allerede offentliggjort deres 3 Le Mans hold:

  • #7:
    Alexander Wurz, Østrig
    Anthony Davidson, England
    Marc Gené, Spanien
  • #8:
    Franck Montagny, Frankrig
    Nicolas Minassian, Frankrig
    Stéphane Sarrazin, Frankrig
  • #9:
    Sébastien Bourdais, Frankrig
    Pedro Lamy, Portugal
    Simon Pagenaud, Frankrig

Glimt fra præsentationen:

(Foto: Peugeot Media)

Vejgaard


Læs mere om:
  • Alexander Wurz
  • Anthony Davidson
  • Franck Montagny
  • Marc Gené
  • Nicolas Minassian
  • Pedro Lamy
  • Sébastien Bourdais
  • Simon Pagenaud
  • Stephane Sarrazin
  • Peugeot Sport
  • Team Peugeot Total
  • Sebring
  • 12/06/11 - Le Mans - Le Mans
  • 19/03/11 - Sebring - ALMS
  • 19/03/11 - Sebring - ILM Cup

  •  
    Reklamer

    Yokohama Advan dæk


    H.I. Auto


    Bruno Hansen Motorsport