Opdateret med resultattabel Le Mans 24-timers løbet 2011 er slut, det var lige til den sidste omgange et mega spændende løb mellem Audi R18 TDI #2 raceren fra Audi Sport Team Joest samt Peugeot 908 #9 raceren fra Team Peugeot Total, de to biler kører race til den sidste meter, der blev ikke 'tid' til parade kørsel i år. Henover målstregen var der blot 13,854 sekunder mellem de to biler, i Audi'ens favør, og det efter 24 timers hårdt og underholdende race. LMP2 klassen blev vundet af Greaves Motorsport i deres Zytek Nissan #41 som sluttede 6 omgange foran #26 Oreca 03 Nissan raceren fra Signatech Nissan teamet på 2. pladsen. Disse to biler sluttede selve løbet på 8. og 9. pladserne.
Corvette Racing vandt GTE pro klassen da deres #73 Chevrolet Corvette C6 ZL1 strøg i mål foran Ferrari 458 Italia #51 fra AF Corse SRL. teamet - de to biler var på omgangshøjde da de fik det ternede flag. Deres placeringer i 24-timers løbet blev som nummer 11 og 13.
Det eneste danske islæt i forbindelse med løbets afslutning, stod Lotus Jetalliance Racing teamet danske medejer og teamchef Jan Kalmar for, deres Lotus Evora "65 kom i mål på en generel 22. plads, samt på en 7. plads i GTE pro klassen.
GTE am klassen blev vundet af #50 Chevrolet Corvette C6 ZL1 raceren fra Larbre Competition, foran teamkollegaerne i #70 Porsche 911 RSR 997 raceren, der kom en omgang bagefter efter et spin i de sidste minutter af løbet.
De to Larbre Competition sluttede løbet på 20. og 21. pladserne i den generelle stilling.
28 ud af de 56 startende biler står noteret for at have fuldført dette års 24-timers løb på Le Mans, det er nøjagtig halvdelen af de 56 biler der startede løbet for 24 timer siden!
Resultat af 24-timers løbet på Le Mans 2011:
|
Pl. |
# |
Kl. |
Team |
Mærke |
Tid / Omg. |
|
1 |
2 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi |
|
2 |
9 |
LMP1 |
Team Peugeot Total |
Peugeot |
+13.854 |
3 |
8 |
LMP1 |
Peugeot Sport Total |
Peugeot |
+2 omg. |
|
4 |
7 |
LMP1 |
Peugeot Sport Total |
Peugeot |
+4 omg. |
5 |
10 |
LMP1 |
Team Oreca-Matmut |
Peugeot |
+16 omg. |
6 |
12 |
LMP1 |
Rebellion Racing |
Lola |
+17 omg. |
|
7 |
22 |
LMP1 |
Kronos Racing |
Lola |
+27 omg. |
8 |
41 |
LMP2 |
Greaves Motorsport |
Zytek |
+29 omg. |
9 |
26 |
LMP2 |
Signatech Nissan |
Oreca |
+35 omg. |
|
10 |
33 |
LMP2 |
Level 5 Motorsports |
Lola |
+36 omg. |
11 |
73 |
GTE pro |
Corvette Racing |
Corvette |
+41 omg. |
12 |
36 |
LMP2 |
RML |
HPD |
+41 omg. |
|
13 |
51 |
GTE pro |
AF Corse |
Ferrari |
+41 omg. |
14 |
49 |
LMP2 |
OAK Racing |
OAK |
+42 omg. |
15 |
56 |
GTE pro |
BMW Motorsport |
BMW |
+42 omg. |
|
16 |
77 |
GTE pro |
Team Felbermayr-Proton |
Porsche |
+43 omg. |
17 |
76 |
GTE pro |
IMSA Performance Matmut |
Porsche |
+44 omg. |
18 |
80 |
GTE pro |
Flying Lizard Motorsports |
Porsche |
+45 omg. |
|
19 |
40 |
LMP2 |
Race Performance |
Oreca |
+51 omg. |
20 |
50 |
GTE am |
Larbre Competition |
Corvette |
+53 omg. |
21 |
70 |
GTE am |
Larbre Competition |
Porsche |
+54 omg. |
|
22 |
65 |
GTE pro |
Lotus Jetalliance |
Lotus |
+60 omg. |
23 |
75 |
GTE pro |
Prospeed Competition |
Porsche |
+62 omg. |
24 |
66 |
GTE pro |
JMW Motorsport |
Ferrari |
+65 omg. |
|
25 |
35 |
LMP2 |
OAK Racing |
OAK |
+67 omg. |
26 |
68 |
GTE am |
Robertson Racing |
Ford |
+70 omg. |
27 |
83 |
GTE am |
JMB Racing |
Ferrari |
+83 omg. |
|
28 |
44 |
LMP2 |
Extr |
Norma |
+108 omg. |
29 |
16 |
LMP1 |
Pescarolo Team |
Pescarolo |
DNF |
30 |
55 |
GTE pro |
BMW Motorsport |
BMW |
DNF |
|
31 |
74 |
GTE pro |
Corvette Racing |
Corvette |
DNF |
32 |
81 |
GTE am |
Flying Lizard Motorsports |
Porsche |
DNF |
33 |
48 |
LMP2 |
Team Oreca-Matmut |
Oreca |
DNF |
|
34 |
63 |
GTE am |
Proton Competition |
Porsche |
DNF |
35 |
13 |
LMP1 |
Rebellion Racing |
Lola |
DNF |
36 |
61 |
GTE am |
AF Corse |
Ferrari |
DNF |
|
37 |
59 |
GTE pro |
Luxury Racing |
Ferrari |
DNF |
38 |
71 |
GTE pro |
AF Corse |
Ferrari |
DNF |
39 |
88 |
GTE pro |
Team Felbermayr-Proton |
Porsche |
DNF |
|
40 |
42 |
LMP2 |
Strakka Racing |
HPD |
DNF |
41 |
60 |
GTE am |
Gulf AMR Middle East |
Aston Martin |
DNF |
42 |
39 |
LMP2 |
PeCom Racing |
Lola |
DNF |
|
43 |
89 |
GTE pro |
Hankook Team Farnbacher |
Ferrari |
DNF |
44 |
58 |
GTE pro |
Luxury Racing |
Ferrari |
DNF |
45 |
64 |
GTE pro |
Lotus Jetalliance |
Lotus |
DNF |
|
46 |
57 |
GTE am |
Krohn Racing |
Ferrari |
DNF |
47 |
24 |
LMP1 |
OAK Racing |
OAK |
DNF |
48 |
1 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi |
DNF |
|
49 |
5 |
LMP1 |
Hope Racing |
Oreca |
DNF |
50 |
62 |
GTE am |
CRS Racing |
Ferrari |
DNF |
51 |
15 |
LMP1 |
OAK Racing |
OAK |
DNF |
|
52 |
79 |
GTE pro |
Jota |
Aston |
DNF |
53 |
20 |
LMP1 |
Quifel-ASM Team |
Zytek |
DNF |
54 |
3 |
LMP1 |
Audi Sport North America |
Audi |
DNF |
|
55 |
007 |
LMP1 |
Aston Martin Racing |
AMR-One |
DNF |
56 |
009 |
LMP1 |
Aston Martin Racing |
AMR-One |
DNF |
|
Hr. Nielsen
Læs mere om: Jan KalmarAF Corse MotorolaAudi Sport Team JoestCorvette RacingGreaves MotorsportJetalliance RacingLarbre Competition TeamPeugeot SportLe Mans12/06/11 - Le Mans - Le Mans |