Det blev til en dobbeltsejr for DK MOTORSPORT, da fjerde afdeling af Danish Endurance Championship blev kørt på FDM Jyllandsringen – og det endda selv om teamet endte med blot at få en enkelt af sine to racerbiler til start.
Den hurtige Opel Corsa fik defekt i tidtagningen, men så klarede teamets Renault Clio-hold ærterne ved at for anden gang i år at vinde Cliodivisionen,
mens Thomas Wulff, Jan Seerup og Johnny Andersen tillige tog deres første sejr i den skrappe division for to-liters
biler. ”Det var et perfekt løb, hvor vi gjorde rent bord, så det kan ikke være bedre. Vi har måske været lidt uheldige i de andre løb,
men her fik vi vist, at vi kunne,” siger Jan Seerup.
”Det har været en fantastisk dag, og selv om jeg ikke vil sige, at det har været nemt, har det bare spillet lige fra starten for os,”
tilføjer Thomas Wulff. ”Vi har kørt nogle fantastiske stints, og alle var superhurtige, og vi har stort set ikke haft nogen ting, som
gik imod os. Vi har kørt os til det, og det har været superfedt.”
En vinderbil (Foto: DK Motorsport)
Thomas Wulff startede i Renault Clioen med nummer 229 på siden, inden han overgav bilen til Johnny Andersen, der kørte det
midterste stint.
”Jeg fik kørt et godt stint, og jeg fik kørt banen bedre, end jeg havde forventet,” siger Johnny Andersen. ”Jeg havde nogle
problemer med dele af banen, da vi trænede, men det synes jeg faktisk, at jeg fik til at lykkes i løbet.”
”Jeg kunne holde afstanden til de andre hele tiden, og der var endda nogen, som kørte stærkere end os, men som vi fangede
hele tiden, og det var kun på langsiden, at de kunne køre fra os. Alligevel gav de til sidst plads, og det er positivt, når man får
lov til at køre.”
Jan Seerup kom i bilen som sidste kører, og da det skete, lå DK MOTORSPORTs bil på en andenplads i såvel to-liters-divisionen
som i Clio-divisionen.
”Efter pitstoppet, hvor der manglede en time og ti minutter, fik jeg at vide, at vi var 45 sekunder bagefter,” fortæller Jan Seerup.
”De 45 sekunder kører jeg ind på omkring 25 omgange, men der skulle arbejde hårdt. Da jeg så gik forbi, kunne jeg alligevel
ikke slappe af, for man ved aldrig, hvad der sker i motorløb, så vi skulle have så stort et forspring som muligt. Det viste sig også,
at der i andensidste sving lå to biler og kæmpede om tredje- og fjerdepladsen, da jeg skulle tage dem på sidste omgang. De
kørte sammen, men heldigvis trak jeg mig fra det, så jeg kunne køre over målstregen som etter.”
Sejren til Thomas Wulff, Jan Seerup og Johnny Andersen betyder, at de ikke blot har udbygget føringen i kampen om Cliodivisionen.
De har også overtaget førstepladsen i divisionen for to-liters biler – en førsteplads, som Tom Pedersen, Lars Højris
og Per Johansen havde inden løbet, men som de ikke fik lejlighed til at forsvare.
Opel Corsa'en blev ramt af defekt (Foto: DK Motorsport)
”Der skete desværre det, at der under den sidste af de to tidtagninger opstod et teknisk problem med bilen,” fortæller Per
Johansen. ”Det gik vi i gang med at undersøge nærmere i pausen inden løbet, og her viste det sig, at svinghjulet, der sidder
mellem motoren og koblingen var gået i stykker. Det svinghjul kunne vi desværre ikke nå at skifte inden løbet, så vi var nødt til
at trække os.”
Med venlig hilsen
DK Motorsport
Per Johansen
Læs mere om: Jyllandsringen13/08/11 - Jyllandsringen - Danish Endurance Championship |