En lille snak med Kevin Rocket Allen Der er efterhånden en del danske racerkørere, som har optrådt på racerbanerne i USA, men det har knebet noget at få trafikken til at gå den anden vej. Derfor var det også lidt spændende til Grand Prix Danmark, at en amerikansk racerkører fik sin europæiske debut i netop Special Saloon Car. Det drejer sig om Kevin Allen med tilnavnet Rocket. I mange henseender har man som europæer kun et skuldertræk tilovers for de meget blomstrende tilnavne, som sportsudøvere fra det store land, er udstyret med, men denne gang er der afgjort noget om snakken.
Der blev skruet mellem løbene (Foto: Gripping Media)
Når man dykker lidt ned i Kevins baggrund, så viser det sig, at der er tale om en kører, der godt ved, hvad speederen skal bruges til – og gør det. På hans hjemmeside (http://mallenalley.com/ourbackground/kevinallen.html) er der en glimrende beskrivelse af hans baggrund, og der skal kun nævnes en enkelt lille lækkerbisken. I forbindelse med et løb i 2003 skulle han køre en Nissan 510. Der var et problem med tændingen, som fik motoren til at dø. Man kunne holde motoren i gang ved at holde startknappen inde, så det gjorde han hele løbet, fik en tredjeplads og satte hurtigste tid.
Grunden til Kevins debut på en europæisk bane skyldes samarbejdet med Hans-Henrik Pedersen. HHP har som bekendt et hjerte for buldrende, amerikanske racerbiler, og Kevin har været behjælpelig med at skaffe og ombygge de to Corvetter. Da han alligevel skulle være i Danmark og bilerne trængte til at blive luftet, så var det jo nærliggende at få noget erfaring med en dansk racerbane.
”Jeg er ret imponeret over Jyllandsringen. Der er meget bane på meget lidt plads, og alligevel er der blevet plads til nogle spændende sving og forløb, som stiller krav til kørerne – og bilerne for den sags skyld. En Corvette er jo en dragster – fuld fart frem, forsigtigt gennem svinget og fuld gas igen.”
Kevin Rocket Allen i sit debutløb (Foto: Gripping Media)
Det har også en oplevelse af se mangfoldigheden af biltyper i SSC. Kevin bliver ved med at vende tilbage til Johannes Graversens flotte Fiat X/9, og fortæller, at han lige har været med til at starte en fanklub op for bilen i USA. Han er også involveret i et nyt projekt, som i bund og grund bliver en overmotoriseret Radical. Som sammenligning fortæller han, at omgangstiden på Jyllandsringen vil være omkring ti sekunder hurtigere!
Når Special Saloon Car i weekenden kommer til Ring Djursland, vil Kevin igen være at finde hos Hans-Henrik Pedersen. Om det også bliver til nogle omgange, var ikke helt afgjort, da vi snakkede sammen, men han var meget opsat på at prøve den danske udgave af Nürburgring, og med de flotte resultater fra GP Danmark er der jo ingen grund til ikke at komme på banen
Special Saloon Car Gripping Media Læs mere om: Ring Djursland11/09/11 - Ring Djursland - Special Saloon - DM |